UNIMEDIA - portalul de ştiri nr. 1 în Moldova
English | Twitter | Statistica UNIMEDIA | Despre noi | Blogs.UNIMEDIA | Publicitate | Contact | Trimite o stire | RSS 
portalul de ştiri
nr. 1 din Moldova

ora: 09:08, 04 mar 2010

5820
47

VIDEO Republica Moldova: Peste 300.000 de persoane, ucise sau deportate pe timpul ocupaţiei sovietice

VIDEO Republica Moldova: Peste 300.000 de persoane, ucise sau deportate pe timpul ocupaţiei sovietice
Foto: argyrus.files.wordpress.com

Bilanţul persoanelor omorâte sau deportate în Republica Moldova pe timpul ocupaţiei sovietice este de peste 300.000 de persoane, după cum a declarat, într-o conferinţă de presă, istoricul Veaceslav Stăvilă, anunţă Jurnal.md.


Membru al Comisiei pentru studierea şi aprecierea regimului comunist totalitar din Republica Moldova, istoricul Veaceslav Stăvilă a precizat că procesul de distrugere a populaţiei s-a acţionat prin două metode: înfometarea şi deportarea în Siberia. "În multe dintre actele de deces au fost incluse alte cauze a morţii, decât înfometarea", a completat Stăvilă.

Veaceslav Stăvilă a adăugat că, în urma cercetărilor efectuate, a ajuns la concluzia că peste 173.000 de persoane au murit prin înfometare în timpul ocupaţiei sovietice. „Istoria a arătat că decesele în masă au fost premeditate şi provocate de sistemul totalitar. De la Moscova venea ordinul ca să fie adunate atâtea tone de cereale şi nimeni nu ştia sau nu dorea să ştie despre seceta care s-a abătut”, spune istoricul. „Sistemul sovietic a folosit metodele clasice de ocupaţie: terorizarea prin înfometare şi deportările”, a precizat Stăvilă.

Istoricul a ţinut să menţioneze că s-a acordat o atenţie mai mică persoanelor care au decedat în timpul celui de-al doilea război mondial şi nu se ştie exact câţi oameni au murit pe câmpurile de luptă. „Investigaţiile pe care le-am efectuat au scos la iveală că în anul 1944 au fost mobilizaţi 200.000 de moldoveni, dintre care circa 55.000 au murit în trei luni, din anul 1945, iar 32 % sunt daţi dispăruţi fără urmă”, a mai spus Stăvilă. 

Veaceslav Stăvilă a susţinut că oamenii au fost pur şi simplu folosiţi în calitate de carne pentru scut. „Pe câmpurile de luptă din Germania au decedat peste 15.000 de persoane, în Polonia au pierit 12.000, în timp ce în Ungaria şi-au găsit locul de veci peste două mii”, a spus istoricul.



Stăvilă a mai menţionat că toate aceste crime au fost făcute cu ajutorul unei structuri bine organizate, care se numea NKVD, pe timpul guvernării staliniste, devenind ulterior KGB. „Pe teritoriul Republicii Moldova au fost înregistraţi circa 60.000 de turnători la KGB şi se ştie bine că din această structură poţi să ieşi doar prin două metode: fie mort, fie dacă recunoşti în mod direct că ai colaborat cu ei”, a încheiat istoricul.

Sursa: Adevărul




Comentarii (47)
  • TMMD, 04 martie 2010, ora: 09:54;
    +10 (0)
    iata adevarata fata a comunismului !!!
  • Giordino, 04 martie 2010, ora: 10:13;
    +7 (0)
    Cred că cifrele aduse sunt pe departe de cele adevărate, dar dacă le transformăm în procente şi acestea devin grăitoare. Eu propun ca în baza acestor documente să fie delarat HOLOCAUSTUL BASARABENILOR de către ocupanţii sovietici. Aştept ca Partidul Democrat să-şi asume această iniţiativă, doar lupu a salutat holocaustul evreilor, fapt care nu este documentat de istorici, dar numai de comunitatea evreească.
    • @ŋ†¡Ҩ, 04 martie 2010, ora: 11:19;
      -1 (0)
      De acord. Doar ca anume lupu si este cel care se tine cu maini si picioare de kremlin. Crezi ca ii ajunge curaj sa vina cu initiativa de care vorbesti? NICIODATA !!!!
    • Stalinus, 04 martie 2010, ora: 12:06;
      0 (0)
      Ca unul care am vazut(vizitat) Auschivitz si Buchenwald pot sa-ti spun ca holocaustul evreilor A EXISTAT CU ADEVARAT SI e cit se poate de real.
      Evreii nu sunt neaparat printre favoritii mei dar nu am nimic cu ei .
      In spiritul adevarului pot spune ca au fost supusi genocidului la fel cum si politrucii sovietici majoritatea evrei sunt responsabili pentru crimele in masa produse in numele luptei de clasa in Romania si in alte tari comuniste in perioada post WWII.
  • NiKU_Q, 04 martie 2010, ora: 11:01;
    +3 (0)
    DEPARTE DE REALITATE!!! AU FOST DEPORTATI SI EXECUTATI PESTE 1 MILION DE BASARABENI !!! CI NE RASPUNDE PENTRU ASTA?!?!?! CINE STERGE LACRIMA POPORULUI?!?! CINE???

    AM AJUNS NOI SA PERMITEM UNOR BASTARZI DUPA DESTRAMAREA ENCLAVEI SOVIETICE SA NE CONDUCA, SI PERMITEM IN CONTINUARE SA SUFLE SI SA MAI AIBA SALARII DIN BUZUNARELE NOASTRE CARE NEAU UCIS NEAMUL, NEAM EXECUTAT BUNEII, NEAU DISTRUS FAMILIILE?!
  • kokojumbo, 04 martie 2010, ora: 11:35;
    -9 (0)
    Comentariul a fost marcat ca spam. Afişează comentariul.
    IATA ADEVARATA FATA A MINCIUNII, PE CARE PROSTII DE COPILASI CU LAPTE LA GURA O CRED. JOS MINCIUNA.
    STAVILA AISTA E UN DRAK DAR NU ISTORIC SI IN GENERAL COMISIA ASTA CREATA DE PROSTUL DE GHIMPU NU PREZINTA NIMIC DIN 30 DE OAMENI NUMAI VREO 5 SUNT ISTORICI


    UNIMEDIA NU DEZINFORMATI LUMEA.
    SA AVETI RUSINE IN FATA LUI DUMNEZEU PENTRU ASA MINCIUNA
    INTRE 1918-1940 ROMINII UCIDEAU MOLDOVENII CARE VORBEAU LIMBA RUSA
    • Mircea RO, 04 martie 2010, ora: 11:36;
      +4 (0)
      Mai bozgore, nu umbla cu fofirlica!
      • kokojumbo, 04 martie 2010, ora: 11:37;
        -9 (0)
        Comentariul a fost marcat ca spam. Afişează comentariul.
        MERGI IN PIZDA MATII DE TIGAN DUTE SI ITI TAIE VINELE
        • srge, 04 martie 2010, ora: 11:43;
          +4 (0)
          Ma prostanacule ,romanii bateau si faceu tot posibil ca limba bastinasa sa fie functionala ,vie.
          Iar rusii au deportat in Siberia 300.000 de bastinasi.
    • Viva Romania!!!, 04 martie 2010, ora: 15:08;
      +1 (0)
      javra imputita, sa fi fost eu om mare in stat , adunam intr-un farash toate rasurile care vb in russa si imputituri de genul kakajambo si in siberia, dracului cu voi.....sa nu se mai auda litera russeasca sau vreun bou moldav ce vrea russia. valiza ticaloshilor......
      • ekte, 07 martie 2010, ora: 01:39;
        0 (0)
        cum poti vorbi astfel de cuvinte? nu sunt destule jertfe deportate? mai vreai sa se inmulteasca numarul lor? pacat ca traind in secolul 21 si se mai aud astfel de idei...pacat
  • srge, 04 martie 2010, ora: 11:39;
    +3 (0)
    De ce Germania plateste contributii tuturor deportatilor in Germania fascista,iar porcii astea de rusi nu platesc.
    Mi-as dori ,ca Moldova in colaborare cu tarile Baltice sa fie un initiator unui proces international de condamnare a De portarilor komuniste ruse.
  • kokojumbo, 04 martie 2010, ora: 11:57;
    -7 (0)
    Comentariul a fost marcat ca spam. Afişează comentariul.
    da lumea si oamenii au avut de suferit in urma la deportari, dar erau muncitori nu era coruptie, dar acum la ce sa ajuns numai poponari si lesbiene care isi cer drepturi, numai politicieni corupti care pun macaroane pe urechile alegatorilor. dar stirea asta e cea mai mare minciuna a actualei guvernari.
    cum de ghimpu sau stavila acela nu a spus ca este vorba de un doc dessecretizat de pe guvernarea comunista.
    caroce voi malai visati dar degeaba
    • Mircea RO, 04 martie 2010, ora: 11:58;
      +2 (0)
      Clanta bozgore, veneticii n-au drept de vot.
  • Stalinus, 04 martie 2010, ora: 12:12;
    +4 (0)
    Culmea este ca SS-ul a INVATAT sa faca lagare de concentrare de la TOVARASII SI PRIETENII SOVIETICI.
    Marturie stau protocoalele de colaborare semnate de Beria (NKVD) si Ober gruppenfuhrer-ul Hedrich (RSHA) prin care il trimetea oe Gruppenfuhrer-ul Muller (SS) sa se "adape" la izvorul cunoasterii NKVD care tocmai exterminase cu succes 7 milioane de Ucraineni..
    • Mircea RO, 04 martie 2010, ora: 12:36;
      +1 (0)
      Da, si veneticii de peste
    • Mircea RO, 04 martie 2010, ora: 12:42;
      0 (0)
      Da, iar veneticii de peste Prut sar in sus pentru ca bastinasii refuza sa sarbatoreasca la 9 Mai "Ziua Victoriei"! Da, "victoria", cel putin in aceasta parte a Europei, unor criminali perfecti impotriva unora ceva mai mici, pentru ca SS-ul, cu toate ca s-a straduit, n-a resusit sa-si depaseasca profesorul NKVD.
      Ma bucur ca multi "veterani" ai armatei rosii abia-si pot duce zilele, ma refer la lepadaturile nascute in Basarabia si care au tradat sub drapelul rosu. Restul, veneticii stabiliti dupa razboi in Basarabia, sa ceara Rusiei papica, nu din sudoarea romanilor basarabeni.
  • Alex G, 04 martie 2010, ora: 12:50;
    +1 (0)
    eu propun sa ii banam pe toti rusii si rusofonii care comenteaza aiurea pe site.
    Cum ne inchid ei noua conturile pe site-urile lor comuniste asa sa facem si noi.
    Ne-am saturat de prosti care se cred destepti in tara noastra.
  • Solidar, 04 martie 2010, ora: 14:04;
    +2 (0)
    Ce-i cu prostia asta? Cel putin 900.000 de basarabeni au fost deportati si omorati in perioada de ocupatie ruso-sovietica!!!
    • TMMD, 04 martie 2010, ora: 15:06;
      +3 (0)
      300000 de crime sunt documentate !!! cifrele reale cred ca sunt de 4-5 ori mai mari ...
  • Giordino, 04 martie 2010, ora: 15:19;
    -4 (0)
    Stalinus. Lagărele de care spui tu au fost construite după război. Eu am privit un film documentar unde se confruntau un neamş cu un evreu. Tot lagărul avea şapte cuptoare pe gura căruia nu încăpea un om întreg. Depozitul de cărbune era de capacitatea de trei tone. Cărbune se aducea odată pe an. Ce poţi arde cu trei tone de cărbuni în nişte sobe cu gura30x40 cm? Şi evreul a rămas mincinos în faţa neamţului. De ce crezi că evreii au impus prin lege holocaustul în ţările europene şi cine îl contestă poate sta la dubă. Adevărul nu se impune cu frica închisorii.
    Evreul care aduce cifra de 3000000 de evrei ucişi recunoaşte că unele fişe de înregistrare pot fi în câteva exemplare. Dar de ce nu spun câţi evrei erau pe lume în 1940? De unde sau luat milioanele? Ei nici acum nu sunt atâţia.
    • Stalinus, 04 martie 2010, ora: 17:17;
      +3 (0)
      Auschvitz a fost construi dupa razboi? Cine ti-a agat timpeniile astea in cam mai baiete? esti plecat rau cu sorcova...

      Iti recomand filmele documentare capturate de aliati si pe care eu le-am vazut acolo daca vrei sa vezi cum ardeau cadavrele daca vrei sa vezi tesatura facuta din par de om, sapun din evreu si sa vezi mormanele uriase inca existente de par de om inclusiv codite de fetitze care inca au funde pe ele ,mormane de proteze si ochelari de la cei ucisi. TREI zile nu am putut minca nimic ,iar tu vii cu timpenii de doi lei.
    • Ed___, 05 martie 2010, ora: 22:16;
      +2 (0)
      pentru Giordino !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      imi displace mult sa vorbesc urat, dar dle Giordino TREBUIE SA FI CEL PUTIN NEBUN, IGNORANT, NESIMTIT, IDIOT (in sensul de FARA ABSOLUT NICI O LOGICA) SA CREZI CA HOLOCAUSTUL NU A EXISTAT !

      Nu am nimic cu evreii, nici pro nici contra (am sa scriu un comentariu separat despre ei) dar DOVADA CLARA CA HOLOCAUSTUL A EXISTAT SUNT MIILE DE MARTORI !

      MII DE MARTORI ! MARTORI DE TOATE NATIUNILE (inclusiv germani ! inclusiv nazisti care si-au recunoscut vina!) ASTA PE LANGA DOVEZILE VIDEO (filamte chiar de nazisti!!!)

      Cat despre cati evrei erau in lume in 1940.... Stiati dle Giordino ca traiesc mai multi evrei in SUA decat in Israel ? si in alte tari din Europa se numara cu zeci de mii, chiar sute de mii ?

      Crima impotriva evreilor a fost un motiv al nazistilor de a pune mana pe banii si aurul evreilor ca sa finanteze masina de razboi germana care nu mai avea finante.
      Plus ca a fost motorul urei pentru acapararea puterii.
      • Ed___, 05 martie 2010, ora: 22:22;
        +2 (0)
        (despre evrei)

        si vreti sa stiti de ce germanii urau evreii ??? de ce a castigat Hitler ura germanilor impotriva evreilor ??? DIN PROSTIE SI SARACIE ! DIN URA ! DIN FRICA ! Aceleasi arme ca ale comunistilor !!! "burghezii sunt dusmanii" "cine nu e cu noi e impotriva noastra" = zicala diavolului (daca vrei iti pot spune despre aceasta in plus)

        Evreii au fost un popor fara tzara pentru ca tzara promisa a fost invadata de arabi si au avut mereu deportari, si din aceasta cauza AU LUPTAT MII DE ANI sa isi pastreze LIMBA, TRADITIILE si CREDINTA (totusi Primul Testament este AL ISRAELULUI si a tuturor crestinilor asimilat dupa, dar este TRAIT DE POPORUL EVREU, este ISTORIA LOR) si au avut MEREU O APRECIERE IMENSA PENTRU PAMANT, pentru teren. Pentru ca nu l-au avut niciodata din plin. Si uite asa au ajuns sa faca oriunde afaceri cu pamant, si mai ales in SUA, si astfel au reusit sa stranga bani din ce in ce mai multi. Plus ca mereu trebuiau sa aiba bani pentru ca erau haituiti.
        • Ed___, 05 martie 2010, ora: 22:28;
          +2 (0)
          nu as zice ca e ceva poate normal, sau de laudat, dar este ceea ce ei fac pentru A SUPRAVIETUI ca popor. Sunt bogati ! Cine sunt eu sa ii acuz ? In desert si fara petrol ca arabii (din alte zone) reusesc totusi sa faca un PIB/cap locuitor impresionant pentru o tara fara resurse (si in care forta de munca tanara face armata voluntara, inclusiv femeile 2-3 ani !! stiti cat costa o economie asa ceva? enorm!)
          pentru ca poate la fel si norvegienii datorita conditiilor dure au o disciplina de viata mai puternica...

          deci nu acuz si nici nu laud, doar explic niste fenomene.

          Apoi Hitler a instigat la ura impotriva lor pentru ca germanii erau saraci pentru ca desi muncitori veneau dupa un razboi pierdut (primul razboi mondial) si dupa ce unele zone economice ale lumii trecea prin crize economice.

          Deci mai usor cu pianul pe scari, ca nu a existat holocaustul sau alte minciuni.
  • MikaElla, 04 martie 2010, ora: 15:25;
    -1 (0)
    un video de kkt.... nu-mi place deloc
  • Giordino, 04 martie 2010, ora: 15:26;
    0 (0)
    Domnul A. Avraam a expus istoria Sălii Numelor şi programul instituţiei pe care o reprezintă; a vorbit despre statistica victimelor Holocaustului. În Sala Numelor sunt adunate 5,8 mln fişe de nume. Dar unele din ele se pot găsi în 2-3 locuri. De aceea urmează a fi depistate numele a încă 2 mln de oameni. Cel mai greu se recuperează numele evreilor din fosta URSS.

    Serghei Nazaria şi-a expus comunicarea întitulată „Cu privire la planurile totale ale regimurilor fasciste de nimicire a evreilor în anii celui de-al Doilea Război Mondial”. Oratorul insistă asupra cifrei de 500 000 - 600 000 de jertfe ale Holocaustului provocat de administraţia românească în Basarabia, Nordul Bucovinei şi Transnistria în anii 1941-1943.
  • Giordino, 04 martie 2010, ora: 15:27;
    -1 (0)
    În discuţia pe care a avut-o Petrenco de la MAE cu domnul Boris Mafţir s-a constatat următoarele: jertfe ale Holocaustului sunt considerate doar persoanele masacrate pe criterii etnice (genocid). Evreii care au fost împuşcaţi de bolşevici în Basarabia, nordul Bucovinei, Ţinutul Herţa în anii 1940-1941 nu se încadrează în noţiunea de „Jertfe ale Holocaustului”. Aceştia, susţine domnul Boris Mafţir, au fost împuşcaţi (terorizaţi) ca fiind duşmani de clasă sau duşmani politici ai comuniştilor.

    Dar comuniştii cine erau nu tot evrei?
  • Voronin boschetar, 05 martie 2010, ora: 16:14;
    +2 (0)
    Voronin, unde e bunelul meu?.....In 47 la ora 23 a fost sculat din pat suit intr-o masina si dus a fost,mama me-a dumnezeu s-o odihneasca,pe atunci avea 14 ani a inceput s-a plinga unde il duceti pe tata dar ei au imbricito si au spus ca tu nu ai nevoe de asa tata,mama-ta osa-ti gaseasca alt tata..........Vreti comunizm,voi oropsiti ai soartei?.....Trezitiva din somnul vesnic de timpit.......
  • Voronin boschetar, 05 martie 2010, ora: 16:17;
    -1 (0)
    KOKOJUMBOPULA;Nu ti-am citit comentariile,dar vreau ca-ti spun ca mama-ta cea rapanoasa s-a culcat cu toti boschetarii de la peata centrala,ca si tine javra si sluga rapanoasa ce esti.......
  • Giordino, 06 martie 2010, ora: 09:41;
    -2 (0)
    Stalinus, răspunde Auschvitz a fost construi dupa razboi? Cine ti-a agat timpeniile astea in cam mai baiete? esti plecat rau cu sorcova...

    Ed___, răspunde pentru Giordino !imi displace mult sa vorbesc urat, dar dle Giordino TREBUIE SA FI CEL PUTIN NEBUN, IGNORANT, NESIMTIT, IDIOT (in sensul de FARA ABSOLUT NICI O LOGICA) SA CREZI CA HOLOCAUSTUL NU A EXISTAT !

    Bravo băeţi. Lagărele de concentrare au existat,nu neg, dar după război când au fost transformate în muzee au fost niţel de vreo 10-30 de ori mărite.
    Holocaust a fost pentru toate popoarele nu numai pentru evrei. Hitler tot a fost evreu, de ce îşi ura naţia?
    Cine a proiectat războaele, cine produce cel mai mult armament,crizele financiare, gripele porcine şi evreeşti, cine e azi chilerul economic al lumii, cine a dus la sărăcie cruntă Africa şi America de sud, cine metodic distruge palestinienii pe pământul lor?
    Eu nu am nimic cu evreii, dar de ce ei nu mă lasă să locuiesc pe un pământ al păcii, fără bombe atomice..
  • Giordino, 06 martie 2010, ora: 09:51;
    -2 (0)
    Edul spune: Hitler a instigat la ura impotriva evreilor pentru ca germanii erau saraci pentru ca desi muncitori veneau dupa un razboi pierdut (primul razboi mondial) si dupa ce unele zone economice ale lumii trecea prin crize economice.

    Edule nu prea văd logică în această frază. Edule războiul nu a fost început de Hitler. El a îndeplinit planul masonic gândit încă prin 1880.În genere în ultimele 2000 de ani totul este planificat şi executat cu un singur scop: Noua ordinre nondială şi acaparea averii lumii de către iubiţii voştri. Halal de mincinoşi ce sunteţi...La noi se spune: Curva apucă prăjina, "precum" şi este.
  • Ed___, 06 martie 2010, ora: 10:53;
    +2 (0)
    dle Giordino sunteti in continuare un idiot.

    Nu imi place sa afirm asta dar o dovediti. Am incercat sa fa explic CLAR CU FAPTE ca am dreptate, dar se pare ca nu intelegeti.

    Masoneria sunt o organizatie DE TOATE NATIONALITATILE, si au la baza principii bune (de fapt sunt craftman like, handsman, sau sa zic pe scurt -si deci subiectiv dar nu am timp sa vorbesc de masonerie- sunt oameni care au apreciere pentru ordine si progres -zicala Braziliei?- care impart de fapt aceleasi principii cu adevaratii stalpi ai societatii, chiar daca binenteles si clar ca nu toti sunt masoni, ideea e aceiasi) si astfel niciodata o masonerie nu o sa instige la razboi doua tari pentru ca ar insemna sa se omoare intre ei. Decat poate niste masoni cazuti in dizgratie care de fapt nu mai sunt in principiu masoni.

    Apoi PRINCIPALUL FACTOR de castig al propagarii urii lui Hitler asupra maselor a fost cu siguranta pierderea Primului Razboi Mondial si Marea Depresie (economica) (din 1930)
    • Ed___, 06 martie 2010, ora: 11:05;
      +2 (0)
      fapt care a dus la o saracie a societatii germane, culmea este ca Hitler nu a facut NIMIC SA IMBUNATATEASCA economia germaniei ci pur si simplu, sa trezit pe valul revenirii economiei europene (si americane) ceea ce ia sporit aura de mare salvator, cand de fapt era un mare mincinos. Ati citit macar ceva de marea criza economica? inainte sa reveniti cu comentarii?

      Cat despre "noua ordine mondiala" o sa iti spun cateva cuvinte...

      Spuneti Holocaust a fost pentru toate natiile .... au fost pentru evrei, tigani si chiar polonezi, si pentru prizonieri de razboi, dar grosul este dat de evrei, apoi minoritatea cea mai consistenta de tigani. A spune ca pentru TOATE NATIILE ma umfla rasul... a fost si pentru germani ?
      • Ed___, 06 martie 2010, ora: 11:11;
        +2 (0)
        Apoi spuneti ca au fost marite de 10-30 de ori lagarele! iar cu minciunica...
        http://en.wikipedia.org/wi ki/File:Auschwitz_1944.jpg
        Priviti lagarul 1 sa vedeti ca este raul Sola pe o latura (deci nu se putea extinde acolo de 10-30 de ori) si apoi pe celelalte laturi lagarului sunt alte cladiri existente... Spune-mi cum sa marit lagaru 1 (ala din stanga acolo)!!!!

        (acu ca gluma macabra... poate a fost marit prin construirea noului lagar 2)

        Inainte sa scrii totusi macar citeste (chiar si pe autocunoscuta dar ciudata wikipedia - datele sunt validate, dar nu certificate) inainte sa vii sa scrii aici
        http://en.wikipedia.org/wi ki/Great_Depression , http://freemasonry.org/
  • Ed___, 06 martie 2010, ora: 11:17;
    +2 (0)
    In final, mi-ar place sa discut cu dvs dle Giordino despre documentarul X, Y sa zicem niste idei, dar trebuie sa le prezentam ca ipoteze. A prezenta ca FAPT un lucru care este discutat intr-un documentar dar contrazis de realitate (cea prezenta care intradevar poate fi si falsa) este un lucru destul de riscant.

    Si apoi un sfat, nu prea e bine sa contrazici un fapt documentat de multi martori. Adica totusi SUTE DE MARTORI de la acelasi lagar (chiar si germani cum ziceam) au recunoscut acelasi lucru, apoi MIIII de martori au recunoscut tot Holocaustul, si sa imi vina cineva sa spuna ca "s-au vorbit sa declare asa" este o ineptie de proportii.

    Vreau sa vad unul ca reuseste sa convinga 10 oameni sa spuna aceiasi minciuna si daca reuseste... daramite atata amar de oameni (care au avut inainte si dupa vieti pe cai diferite). Intelegeti ?
  • Ed___, 06 martie 2010, ora: 11:23;
    +2 (0)
    Si asa retoric... inca ma mai mira MOTIVATIA UMANA DE A MINTI CU ADEVARUL IN FATA ... ma fascineaza chiar. Nu pot sa inteleg cum este sa minti ca vorbesti "limba romana" sau ca "comunismul a fost bun" sau "holocaustul nu a existat" cand se prezinta date, fapte, cifre de catre academicieni, istorici, statisticieni.

    Inca nu am sa inteleg cauza ACCEPTARII SI PROPAGARII MINCIUNII la nivele atat de mari in Rep.Moldova. Este ceva ce ma fascineaza (scuze de repetitie).

    Ca sa va explic ca idee, in Romania in timpul comunismului a fost multa minciuna, enorm de multa minciuna, cea mai saraca tara comunista din Estul Europei (nu vorbesc de URSS) dar totusi oamenii toti desi se fereau de securitate, desi era minciuna peste tot, LUMEA ERA CONSTIENTA CA ERA MINCIUNA chiar daca nu avea forta sa infiereze minciuna. Nu stiu daca intelegeti sau daca vorbesc singur... Oricum moldovenii din Romania comunista stiau ce traiesc.
  • Ed___, 06 martie 2010, ora: 11:27;
    +2 (0)
    In schimb RSS Moldova din CCCP traia in minciuna, tot comunista precum si RSRomania, dar ce nu am inteles niciodata ca dupa caderea comunismului in Est si a CCCP (sic ca nu zic URSS) totusi in noua Rep.Moldova nu sa infierat atat de tare comunismul ci a reaparut in acest partid PCRM (care este de 20 de ori mai impocrit decat cand exista URSS!!!! pentru ca cel putin atunci era economia planificata - salariile erau de la stat "egale" pentru toti dar toate salariile proaste, pe cand acum liderii PCRM sunt multi milioanari in euro, si familia Voronin ZECI DE MILIOANE DE EURO AVERE!!! si restul in saracie!!!! unde e COMUN-ismul???) !

    Asta nu am inteles niciodata cum de comunismul sovietic a fost atat de dur incat dupa un "punct de rupere" in "constiinta colectiva" poate genera ELIMINAREA DISCERNAMANTULUI ducand o colectivitate in orbire, in intuneric, in handicapul de a-si da seama ce e adevarat si ce e minciuna.
  • Ed___, 06 martie 2010, ora: 11:33;
    +2 (0)
    Singurele efecte de acest gen in lume le-am vazut doar in Korea de Nord (prin multee documentare nu am ajuns inca pe acolo) !

    Nu zic ca toti moldovenii din Rep.Moldova sunt asa, dar totusi fratilor uitati-va la cifrele PCRM !!!! La procentul celor care declara clar ca vorbesc limba romana !!!! (nu are nici o legatura cu Unirea RO si MD)

    Totusi "HOLOCAUSTUL MINTII" ADUS DE COMUNISM in Romania si mai ales in Rep.Moldova ESTE CU MULT MAI GRAV din acest punct de vedere doar, DECAT HOLOCAUSTUL EVREILOR din WW2 !

    Adica evreii ca natiune dupa aceia si-au revenit, si-au (re)cladit chiar si o tara, inteleg minciuna (ca evreii trebui exterminati ca sunt rasa inferioara) si o contrazic !
    Dar romanii din Rep.Moldova ? nici pana azi nu si-au revenit! multi ba vorbesc rusa, ba romana, dar nu ar recunoaste nici picati de ceara ca vorbesc romana...

    Veti spune ca are ceva "romanul Ed, moldoveanu Ed ala cu noi, vrea sa ne jigneasca" dar eu zic sa va observati singuri, si sa VA raspundeti: asa e?
  • Ed___, 06 martie 2010, ora: 11:42;
    +2 (0)
    Final: zic romanii din Rep.Moldova, pentru ca sunteti romani toti cei din Rep.Moldova la fel de mult sau de putin cat sunt si eu roman aici in Moldova din Romania, pentru ca vorbiti limba romana la fel cum vorbesc si eu aici limba romana.

    Nu are nici o legatura cu Unirea MD si RO, puteti sa fiti independenti in continuare (adica sper sa deveniti independenti IN MOD REAL pentru ca acum de facto nu sunteti independenti - nu ca romanul Ed va vrea raul ci pentru ca sunt FAPTE) dar este doar pentru ca trebuie recunoscut un adevar care EXISTA.

    Si intradevar pentru ca Ed romanul, moldoveanul de dincolo spune aceste lucruri negative, hai sa omoram mesangerul, puteti sa o faceti!!!! INJURATI-MA CAT VRETI ! DENIGRATI-MA ! dar in FINAL intrebarile raman inca in picioare si daca puteti fugi de mine (poate e chiar bine) de mine in sensul de noi moldovenii ceilalti de peste Prut (in Romania) dar de voi insiva nu puteti fugi ! Tot trebuie sa VA dati raspunsuri.
  • Giordino, 06 martie 2010, ora: 16:46;
    -2 (0)
    Edule vă cunosc propaganda. Cu cât minciuna e mai mare cu atât o vor crede-o mai uşor. Eu nu susţin comunismul, toţi bolşevicii în frunte cu lenin au fost evrei ,şi azi rusia e condusă de evrei, dealtfel şi România. Ruşii etnici sunt nu decimaţi dar sutimaţi, iată aici este holocaust şi nu îl fac ruşii etnicii, dar cei care se ascund sub numele de rus. Rusia nu mai are tineri săşi completeze armata. Nu ştii de ce?
    Savanţii notorii şi academicienii erau promovaţi după criterii de prostie şi loialitate, ei nu mai au încrederea poporului. Datorită laşităţii lor avem o istorie neghiobă, la care tu te referi.
    Mai scoateţi ochelarii de cal, sa mai trezit lumea, minciuna nu mai merge. Întrăm în centura fotonică, mincinoşii vor arde în propriile minciuni ca cibritele. Vine o nouă ordine mondială, dar nu aceea care o aşteptaţi voi.
    Şi apoi edule nu o mai face pe românul că nu eşti.....
  • Ed___, 06 martie 2010, ora: 21:15;
    +2 (0)
    dle Giorino nu as fi fost atat de radical daca nu m-ati fi enervat... . dar hai sa nu cad in denigrari inutile.

    E NORMAL CA EVREII AU SPRIJINIT MASIV PE COMUNISTI !!! Pentru ca americanii nu mai veneau, si pentru ca au considerat ca chiar daca comunismul este un rau totusi era singura putere care putea sa opreasca Germania nazista, si deci care sa SALVEZE VIETILE A SUTE DE MII DE EVREI !

    Cand stii ca parintii tai sunt dusi la Auschwitz sau la orice lagar de munca nazist si stiai ca media de viata era 6 luni ATUNCI CE ATI FI FACUT DVS DLE GIORDINO SA VA SALVATI FAMILIA ? RUDELE ? CONCETATENII ???

    Va zic eu pact si cu diavolul daca poti sa iti recuperezi pe cei dragi.

    Asa ca vii cu lucruri care le stie toata lumea, exista si evrei care au fost lideri comunisti dar sa nu exageram, totusi evreii comunisti sunt extrem de putini fata de zecile de rusi care au violat (LA PROPRIU !) tot ce misca in Estul Europei !
  • Ed___, 06 martie 2010, ora: 21:27;
    +2 (0)
    Apoi ca bunicul lui Lenin era evreu... dar sotia ?? bunica adica era germana! Schimba cu ceva "noua ordine mondiala" ?? Dar bunicii paterni care erau calmici (origine tatara de cult budist) ?

    Cat despre minciuna nu mai merge... mai lasa centura fotonica... si daca noua ordine mondiala e aia care zici atunci sa stii ca o astept si eu cu drag (deja a inceput).

    Si sa nu o mai fac pe romanul... :)))) nu o fac.. SUNT !
  • Giordino, 07 martie 2010, ora: 09:04;
    0 (0)
    Edule aceea că mă insulţi, arată cultura ta, pe mine nu mă deranjează.Sunt imun, am locuit în ţară comunistă. Bunelul lui lenin, "tătarul", avea familia Blanc. Cei 200 de adepţi din guvernarea rusiei erau toţi evrei, azi tot sunt evrei.Ştii prea bine că politica în stat o face guvernarea şi nu invers.Ce se comandă aceea se execută. Şi apoi "ruşii" executau ordinele lui lenin, în care fiecare al doilea cuvânt era: împuşcaţi, împuşcaţi,...Peurmă a declatat teroarea roşie şi cerea să fie îndeplinit planul la împuşcat. Şi împuşcaţi erau buneii mei. Eu ce trebuie să fac. Să te cred că masonii sunt pentru drepturile omului? Te cred. Doar în viziunea lor oameni sunt numai evreii,restul goimi, adică dobitoci. Drepturile omului nu se atribuie şi la dobitoace.Dar că sunt şi de alte naţionalităţi în masonerie, dornici de privilegii, ori scurţi la minte, în prima treaptă a masoneriei: sunt, dar mai sus ni ni. Ei nu ştiu că sunt goimi, adică sunt folosiţi ca animale de lucru şi de acoperire.
  • caliptron, 07 martie 2010, ora: 11:34;
    0 (0)
    RUsine pentru a cea generati pentru acei oameni care sau lasat spalati de marea minciuna comunista si au uitat de parintii rude si toti cei concetateni care au crezut prada marei deznationalizari fiind deportati ucisi si umiliti a fi numiti cini animanui .... unde e dreptatea pentu acei oameni ....
  • ivand, 08 martie 2010, ora: 01:58;
    0 (0)
    suferim din cauza comunismului si in ziua de azi, adica cum percep ei sa conduca cu oamenii, ii fac sa traiasca bine citiva ani ca dupa aceea oamenii sa fie nostalgici mult timp inainte si sa pomeneasca acele vremuri in care au trait ca in rai. cu minciuna conduci mai usor si cu stabilitate, dar cu adevar cam dai in gropi in fiecare zi, cind vezi cum lumea cu creierii spalati hamaie, pe laguta as punio vriun sef la muls oile sa vezi tu mulsoare oile s-ar mulge singure cind au sa-i auda vocea ei gingasa. ce pot sa zic cine crede in comunisti sa stiti ca deja sunt morti. nu vorbesc de cei ce au profitat din urma comunistilor ca pe ei ii intelegem ca pe ei nu-i interesa cum se numeste partidu si ce simboluiri au, doar banii erau in prim plan, dar scriu de ceilalti care ii saraci si asa doresc sa traiasca in continuare, vina este lenea din ei si frica de schimbare. neincrederea ne omoara. lume trezitiva ca deja e timpul.
  • raisa, 08 martie 2010, ora: 21:11;
    0 (0)
    NORMAL AR FI CA RUSII SA PLATEASCA PENTRU "HOLOCAUSTUL" ADUS POPULATIEI MOLDOVENE.DACA , IMPREUNA CU TARILE BALTICE AM COOPERA SI AM INTENTA UN PROCES INTERNATIONAL PENTRU A PRIMI DESPAGUBIRI , AM FACE SA TRIUMFE DREPTATEA.Am aduce bani in moldova pentru a o aduce la normal si AM INCHiDE pentru TOTDEUNA PLISCUL .. PORCILOR DE RUSI.

Pentru a putea comenta trebuie sa fiţi logat:
E-mail:
Parola:
spune:



Înainte de a plasa un comentariu va rugăm să va familiarizaţi cu termenii şi conditiile comentariilor pe UNIMEDIA
Căutare

Log-in
Blogs.UNIMEDIA
Parteneri
AIESEC Moldova
© 2010 New Media Group    
Particpant la concursul WebTop