UNIMEDIA - portalul de ştiri nr. 1 în Moldova
English | Twitter | Statistica UNIMEDIA | Despre noi | Blogs.UNIMEDIA | Publicitate | Contact | Trimite o stire | RSS 

portalul de ştiri
nr. 1 din Moldova

ora: 10:12, 24 mar 2009

6434
133

(grafic) PCRM, PLDM şi PL vor accede în Parlament, AMN este la limita pragului electoral

(grafic) PCRM, PLDM şi PL vor accede în Parlament, AMN este la limita pragului electoral
Grafic: UNIMEDIA

Trei partide politice vor accede, cu siguranţă, în viitorul Parlament - PCRM - 36,2%, PLDM - 8,3%, PL - 8,2%. AMN este la limita pragului electoral cu 5,4%. Nu vor trece pragul electoral: PSD - 2,6%, UCM - 2,5%, PPCD - 1,4%, PDM - 0,7%, Moldova Unită - 0,2% şi MAE - 0,2%. Numărul alegătorilor indecişi a scăzut la 23%. Acestea sunt principalele rezultate ale Barometrului de Opinie Publică, prezentat de IPP azi, 24 martie, în cadrul unei conferinţe de presă.





Dacă duminica viitoare ar fi organizate alegerile parlamentare, 6,8% din populaţie declară că nu s-ar prezenta la vot.

În topul personalităţilor publice cu cea mai mare încredere din partea populaţiei se bucură în continuare preşedintele Vladimir Voronin (48%), fiind urmat de Zinaida Greceanîi cu 43%, Marian Lupu – 36% şi Dorin Chirtoacă – 32%.

Sondajul a fost efectuat în perioada 28 februarie – 14 martie 2009 de CBS-AXA la comanda Institutului pentru Politici Publice pe un eşantion de 1197 persoane din 88 localităţi din Republica Moldova (cu excepţia regiunii Transnistrene). Marja de eroare a sondajului este de 2,8%.

Sursa: UNIMEDIA




Comentarii (133)
1. maestru, ora: 10:14; 24 mar 2009
cum ramane cu voturile nedistribuite? unde merg ele? la pcrm?
2. vasile, ora: 10:18; 24 mar 2009
In final se primeste 69 locuri pentru PCRM si PLDM cu PL cate 16 locuri fiecare. Asa ca comunistii raman la putere.
3. VIL, ora: 10:19; 24 mar 2009
IPP cit vau platit pentru minciunile astea fiindca is cam aberante statisticile?
4. gagalici, ora: 10:19; 24 mar 2009
si marja de eroare? 10%? :)
5. Stalinus, ora: 10:20; 24 mar 2009
La cei trei care trec pragul.Strict in aceasta situatie PCRM face singur guvernul.
In aceste conditii obtine lejer peste 60% din mandate si aleg lejer si presedintele.
Totusi procentul in favoarea comunistilor mi se pare cam exagerat.Eu unul il vedeam pina in 30%.
6. I.R., ora: 10:20; 24 mar 2009
Nu cred ca rezultatele astea sint aproape de realitate.
In viitorul parlament vor accede partidele in ordinea urmatoare:
PL si PLDM primele doua, PCRM pe trei, AMN pe patru, si poate MAE. Astea vor fi rezultatele.
7. Pro, ora: 10:20; 24 mar 2009
Cel putin au recunoscut ca fata de barometru precedent PCRM si PPCD au coborit binisor.

Referitor la PLDM , PL si MAE au coborit multisor datele, plus nu au luat in considerare ultimele evenimente.
Cred ca real o sa fie:
PL 15
PLDM 12
MAE 4-5%
8. kircea, ora: 10:21; 24 mar 2009
Reiese ca 38-37% ori is indecisi, ori nu vor vota. Deci voturile nedistribuite merg la toti concurentii in proportie de 37%.
Deci PCRM - 49%
PLDM - 11,37%
PL - 11,23%
AMN - 7,4%
PSD - 3,6%...
9. republicanul, ora: 10:21; 24 mar 2009
Sondaj irelevant, efectuat la inceputul lunii februarie, inainte de inceperea campaniei electorale.
10. WWW, ora: 10:25; 24 mar 2009
Красная Борода заврался окончательно !!! В топку таких "ананитиков&q uot; !!!

Предвыборный опрос

Наука или обман?

Ведомости

В редакцию пришел материал на очень актуальную тему - о соцопросе в предвыборной кампании. Во Франции, к сравнению, проводится около 300 таких исследований, они конкурируют между собой, в том числе за доверие. У нас, как обычно, все наоборот - один опрос и много недоверия к нему.

Приведем лишь несколько сравнений цифр из "единственны
11. Stalinus, ora: 10:25; 24 mar 2009
Kircea: gresit ! voturile se redistribuie numai celor care trec pragul.Iar din indecisi fii sigur ca multi nu voteaza ,cei care insa o vor face vor fi distribuiti cam dupa celeasi procente...
12. WWW, ora: 10:26; 24 mar 2009
опросов на предыдущих выборах. За две недели до парламентских выборов 6 марта 2005 года были объявлены следующие предпочтения потенциальных избирателей, вкратце: ПКРМ - 61,6%, БДМ - 20,9%, ХДНП- 12,1%, СДПМ - 4,4%, остальные намного меньше. Центр анализа и социологических , политологически х и психологических исследований из Кишинева провел исследование в рамках проекта "Барометр общественного мнения", руководимого Институтом публичных политик (ИПП).

Также, вкратце, приводим результаты тогдашних выборов: ПКРМ- 45,98%, БДМ - 28,53%, ХДНП - 9,07%, "Patria-Родина&qu ot; - 4,97%, СДПМ - - 2,92%. Следовательно, опрос показал для партии Воронина на 15 процентов больше, чем она набрала на выборах (хотя неизвестно и правильность официальных результатов). Основному ее оппоненту, блоку, руководимому Серафимом Урекяном, опрос дал на 8 процентов доверия меньше, чем оказали ему избиратели (снова следует учесть и потенциальную фальсификацию выборов). Нехорошо комментировать исследования, но ясно, какое влияние они оказали на электорат.

Спустя лишь два года, в мае 2007 года, на местных выборах, та же история - ИПП заказал, а CBS AXA провел исследование, тоже представленное за две недели до голосования. Приводим некоторые его данные: ПКРМ- 50,2%, АМН - 10,7%, ХДНП - 10,3%:

В реальности выбор граждан был таким: за ПКРМ - 34,18% в районных и муниципальных советах и 32,71% в городских и сельских советах, за АМН, соответственно, 16,77% и 17,35%, и так далее. Следовательно, снова опрос дал: плюс 15 процентов - в пользу ПКРМ; минус 6 процентов - в ущерб АМН, не говоря уже о других партиях.

Понятно, что одной из перемен, которую необходимо произвести со сменой нынешней власти, должен быть отказ от манипулирования , развитие конкуренции и ответственности в социологии. А пока, при объявлении результатов опроса, для ПКРМ следовало бы убавить процентов 15, а АМН прибавить около 6-8, исходя из практики.
13. nelu, ora: 10:26; 24 mar 2009
La sigur ca vor accede in parlament mai mult de trei partide, nu cred in asa sondaj, rezultatul alegerilor il vad astfel:
PCRM 28-32%
PLDM 15-18%
PL 12-15%
AMN 10-12%
MAE 6-8%
PD 5-7 %
PSD 3-5%
PPCD 2-4%
UCM 3-5%
Cam asa vor fi rezultatele, dar sa speram la mai mult
14. I.R., ora: 10:27; 24 mar 2009
Rezultatele s-au prezentat azi. Stie cineva cind s-a facut intervievarea? Daca a fost in februarie, atunci nu are rost sa mai comentam, se poate vedea doar tendinta
15. WWW, ora: 10:28; 24 mar 2009
Sondajul preelectoral - cercetare sau manipulare?

Timpul

Am primit la redacţie o analiză actuală, în context electoral, despre sondajele de opinie în timpul campaniei de alegeri. În Franţa, pentru comparaţie, se fac circa 300 de asemenea cercetări, există o concurenţă între ele pentru cel mai înalt grad de credibilitate. La noi - totul e... ca de obicei.

Prezentăm doar câteva cifre comparate din sondajele „unice” de la scrutinele precedente. Cu două săptămâni înaintea alegerilor parlamentare din 6 martie 2005 s-au anunţat următoarele preferinţe ale potenţialilor votanţi, pe scurt: PCRM - 61,6%, BMD - 20,9%, PPCD - 12,1%, PSDM - 4,4%, ceilalţi mult mai jos. Centrul de analiză şi investigaţii sociologice, politologice şi psihologice din Chişinău realizase cercetarea în cadrul proiectului „Barometrul opiniei publice”, gestionat de Institutul de Politici Publice (IPP). La fel, pe scurt, reproducem şi rezultatele alegerilor de atunci: PCRM - 45,98%, BMD - 28,53%, PPCD - 9,07%, „Patria-Родина” - 4,97%, PSDM - 2,92%. Astfel, sondajul a arătat pentru partidul lui Voronin cu 15 procente mai mult decât acesta a luat în alegeri (altă întrebare e cât de veridice au fost şi rezultatelor oficiale). Principalul oponent al acestuia, blocul condus de Serafim Urecheanu, a fost creditat de sondaj cu opt procente mai puţin decât i-au oferit alegătorii. Poate că nu am fi comentat aceste rezultate ale Barometrului, dacă ele nu ar fi avut o influenţă sesizabilă asupra electoratului.
Peste numai doi ani, în mai 2007, la alegerile locale, aceiaşi istorie - IPP a comandat, iar CBS AXA a efectuat un sondaj, prezentat, la fel. cu două săptămâni înainte de votare. Reproducem pe scurt rezultatele cercetării: pentru PCRM - 50,2%, AMN - 10,7%, PPCD - 10,3%...
În realitate, cetăţenii au votat categoric diferit: pentru PCRM - 34,18% în consilii raionale şi municipale şi 32,71% în consiliile orăşeneşti şi săteşti, pentru AMN, respectiv - 16,77% şi 17,35% şi aşa mai departe. Şi de această dată sondajul a fost inexact: cu 15 procente mai favorabil PCRM şi cu şase procente mai defavorabil AMN, ca să nu mai vorbim de alte partide.
Una din schimbările ce trebuie să vină odată cu schimbarea actualei guvernări ar consta în renunţarea la manipulări, în dezvoltarea concurenţei şi a responsabilităţii în sociologie. Acum, însă, pentru a afla adevărata stare de spirit a electoratului, atunci când se anunţă datele sondajului, urmează să scădem vreo 15 procente la PCRM, iar la AMN să adăugăm vreo 6-8%, după cum arată practica.
16. Homo sapiens, ora: 10:31; 24 mar 2009
Haideti sa nu interpretam simplist lucrurile. Vreo 10% nu au raspuns, dar asta nu inseamna ca ei nu vor vota.

Indecisi sunt si cei, care nu stiu daca vor vota pentru PL, PLDM sau AMN. Nu cred ca comunistii ar putea lua voturi de la indecisi.

In afara de asta moldovenii nostri sunt imprastiati prin toata Europa, operatorii de interviu nu au mers nici macar alaturi, in Romania (si nu-i vina lor)

Iata doar cativa factori care dau rezultatul aratat de barometru, dar asta nu inseamna = rezultatul alegerilor.
17. Ion1918, ora: 10:42; 24 mar 2009
Sondajul a fost realizat in prima jumate a lunii februarie. Asa ca datele lui nu arata realitatea. Cel putin un lucru e clar - comunisti sunt in scadere. Deci rezultatele alegerilor vor fi altele, in favoarea partidelor PL, PLDM si AMN.
18. raulbaal, ora: 10:43; 24 mar 2009
mai www ce era sa te injur ca scrii ruseste dar ti-ai revenit!oricum si pe jumatate de-s adevarate sondajele, dovedesc ca tot prosti au ramas moldovenii si innapoiati!barami noi de partea cealalta a prutului ii mai schimbam naibii la 4 sau la 8 ani!dar voi nu si nu va place sa va reguleze in continuare voronin cu sl;eahta lui de hoti!asa ca stati naibii in gubernie si nu mai emiteti pretentii europene!
19. Mihai Bologan, ora: 10:44; 24 mar 2009
Comentariu Fulger privind rezultatele BOP: Suma rezultatelor prezentate de BOP nu dă 100%, ceea ce pune sub semnul întrebării de unde au luat acele date şi care de fapt este structura procentuală utilizată de ei. Dacă adunăm suma procentajelor distribuite pentru partide şi cu cele 23% de indecişi, vom obţine un total de 88,7%. Mai putem presupune că ceilalţi contracandidaţi vor acumula încă 1-2% în total (partidele MAE şi Moldova Unită au fost creditate cu 0,2%), deci avem un total de 90% în loc de 100%.

Pe lîngă faptul că BOP niciodată nu a prezentat rezultate credibile şi mai ales nu a ghicit rezultatele alegerilor îmi pun întrebarea care e sensul efectuării acestor calcule şi prezentarea cu atît fast a acestor rezultate? Să-mi spună că PDM are un raiting de 0,7% şi chiar mai mic decît PPCD??? Iar PPCD chiar cu numărul de alegători decimaţi să fie cotat cu 1,4%? Iar AMN care are cei mai mulţi preşedinţi de raion şi una din cele bune structuri organizatorice de partid să fie sub pragul de 6,0%?

În final, mă îndoiesc că 23% din alegători sunt încă indecişi privind partidul cu care vor vota, mai degrabă fac alegerea între a participa la vot sau nu.

http://mihaibologan.wordpr ess.com/2009/03/24/minciuni-in -lant-episodul-2-barometrul-de -eroare-opinie/
20. Românul, ora: 10:45; 24 mar 2009
hahahaa:))) asta e institut public cumva??? astia chiar isi bat joc de noi in cel mai pervers hal. sondajele reale dau PL la egalitate cu pcrm, undeva pe la 30 la suta. asa sondaje precum cel de azi n-au menirea decat sa faciliteze fraudarea grosolana a alegerilor. sa vedem cum o mai intorc autorii sondajului dupa alegeri. ar fi bine sa-si desfiinteze institutul de pe acuma
21. IonBuraga, ora: 10:45; 24 mar 2009
In sondajul facaut de aceasta cantora in preajma alegerilor din 2005, se faceau, printre altele, urmatoarele previziuni: PCRM - 61,6%, BMD - 20,9%.

Rezultatul alegerilor a fost urmatorul: PCRM - 45,98%, BMD - 28,53%.

In preajma alegerilor locale din 2007, aceeasi cantora facea urmatoarele previziuni: PCRM - 50,2%, AMN - 10,7%.

Rezultatul real a fost: PCRM - 32,71%, AMN - 17,35%.

Deci, PCRM-ul a fost creditat de fiecare data cu cel putin 15% mai mult iar alte partide cu 6-8% in minus.

Prin umrare prezentul sondaj urmeaza a fi citit cam in felul urmator: PCRM - 21%; PLDM - 16%; PL - 16%; AMN - 13%.
22. Sawyer, ora: 10:45; 24 mar 2009
Fiti pe pace, acest sondaj nu este real. Pana vineri va aparea altul, care va arata astfel:
PCRM 28%
PLDM 17%
AMN 16%
PL 11%
23. Stalinus, ora: 10:45; 24 mar 2009
Unimedia: in text PLDM = 8,3% iar in diagrama PLDM=8,4% ...incercati sa marcati mai clar diferenta intre Pl si PLDM sau doar e o neglijenta?
24. Seva, ora: 10:49; 24 mar 2009
Asta-i artpodgotovka inainte de fraudare a alegerilor!
25. jospcrm, ora: 10:52; 24 mar 2009
SONDAJ COMANDAT DE KAMUNEAGI.SANT IN AGONIE SI CAUTA ORICE MODALITATE DE A MINTI POPULATIA CA SA RAMANA LA PUTERE.
26. Homo sapiens, ora: 10:53; 24 mar 2009
babe isterice ce sunteti. :)
IPP nu are un glob de cristal, si ceea ce ati vazut aici nu este pronostic electoral. Inca odata pentru cei care s-au lovit la cap - UN SONDAJ NU ESTE UN PRONOSTIC ELECTORAL.

Ratingul unui partid nu trebuie citit ca "8,3 in sondaj = 8 locuri in parlament"

la prezentarile unor asemenea rezultate se dau si niste explicatii, ce inseamna un procent sau altul, iar agramatii prezenti le ignora, ca apoi sa urle in gura mare ca sondajul nu-i bun.
27. Verik, ora: 10:56; 24 mar 2009
Daca rezultattul aratat de barometru in 2005, ca comunistii aveau 61 % si la alegeri au obtinu 45%, eu as fi de acord si anul asta, ei arata 36%, numai ca anul aesta sa fie -20% si rezultatul sa fie 16 % cel mult pentru PCRM, dar in schimb PL si PLDM sa ia majoritatea, inclusiv cu AMN.
28. Verik, ora: 10:58; 24 mar 2009
Partidul Popular Crestin Democrat, cel mai oparit partid din Republica Moldova, dupa Comunisti.
29. Anet, ora: 10:58; 24 mar 2009
Cred ca Nelu si Mihai Bologan sunt mult mai credibili decit BOP. Nici nu as fi publicat asa rezultate. Dar e si un strigat pentru fortele democratice. Mai sunt 10 zile!!!!!!!
30. Mihai Bologan, ora: 11:00; 24 mar 2009
In privinta diagramei de structura: 36% inseamna cu putin mai mult de o treime, nicidecum mai mult de jumatate, va rog sa faceti corectarea!

O diagrama de structura presupune o divizare a unui total de 100 (o suta) de procente in sectoare. Daca suma nu da 100%, atunci nu mai este vorba de procente, ci de alte unitati de masura.
31. Homo sapiens, ora: 11:02; 24 mar 2009
Cu cat mai putin o sa ieie comunistii peste doua saptamani depinde de multi factori, noi avem o ecuatie cu cel putin trei necunoscute:

1. non-respondentii la sondaj - 10%
2. moldovenii in strainatate, care nu au putut fi chestionati in sondaj
3. indecisii, care cred ca aleg intre cele 3 formatiuni liberale

Mai sunt si asa detalii "minore" ca votantii din transnistria si sufletele moarte din liste.

Rezultatele alegerilor vor fi cu siguranta diferite. dar asta nu inseamna ca sondajul e rau, sau autorii lui sunt de rea credinta, asta inseamna ca trebuie ne invatam sa-i citim datele.

O ocupatie mai utila decat sa te panichezi aiurea.
32. Verik, ora: 11:09; 24 mar 2009
Totusi ma gindesc, pe ce criterii au facut ei sondajele acestea?
Homo sapiens spune intr-un punct ca "2. moldovenii in strainatate, care nu au putut fi chestionati in sondaj", dar moldovenii care sunt in tara? cum au fost chestionati? Pe ce baza au calculat ei.
Sondaj poti sa faci numai pe raioane care si ce procente acumuleaza, dar iarasi nu este real ca in sondajele lor AMN are putine, asta reda ca majoritatea presedintilor de raioane AMN-isti nu lucreaza deloc. ....
33. Opinie!, ora: 11:10; 24 mar 2009
sondajele in RM sunt ambigue.


Voronin-PCRM deja au falsificat alegerile.


Regimurile comuniste se dau jos numai prin revolte-revolutii.
34. RauL, ora: 11:13; 24 mar 2009
xaxaxaxa....vam spus ca tot comunistiii ne vor conduce : )))))
35. Verik, ora: 11:14; 24 mar 2009
Ei au facut sondajele astea pe baza a 1197 de alegatori.

"Sondajul, realizat pe un eşantion de 1197 de persoane în perioada 28 februarie – 14 martie 2009, arată, că aceste trei formaţiuni ar accede în Parlament cu următorul scor electoral: PCRM – 36,2 %, PLDM – 8,3 %, PL – 8,2 %. Alianţa Moldova Noastră se află la limita pragului electoral, cu 5,4 %."

Atunci este clar.
36. Homo sapiens, ora: 11:18; 24 mar 2009
Verik, nu cred ca o sa ma aventurez sa-ti explic ce-i acela esantion national stratificat.

DAR voi mai spune odata: 8% in sondaj nu este = cu 8% (sau locuri) in parlament. lasati interpretarile astea de contabil satesc.

AMN poate sa aiba putin in sondaje, la fel ca si alte partide de opozitie. Motive cate vrei.

Omul poate sa nu vrea sa spuna cum are de gand el sa voteze, poate elementar sa se teama. Ori poate sa-i fie lehamite, si sa dea un raspuns dezirabil (cred ca vre asa un raspuns, da sa-i il dau). Omul poate in ultimul moment, cand merge la votare, sa se razgandeasca, pentru ca "baietul meu ni-a spus, sa votez cu aista, da el stie".

Lucrurile astea, si multe altele, si dau diferente de rezultat. Si asta e normal.
37. Homo sapiens, ora: 11:27; 24 mar 2009
Voi toti cei care dati in autorii sondajelor cu invinuiri, mai puneti oleaca in miscare creierii si ganditi-va la sensul manifestarii "voteaza fara frica".

Daca nu exista siguranta ca oamenii pot VOTA fara frica, apoi cum credeti voi ca raspund oamenii operatorilor de interviu, pe care ii vad pentru prima data in viata, cu frica, ori fara? :)

Nu v-ati gandit la asta, asa-i? Dar n-ar fi rau.
38. ricihard, ora: 11:33; 24 mar 2009
Haideti sa fim mai optimisti cu totii!
cred ca e prea devreme sa facem aceste sondaje eu personal nu cred inca in nici unul din sondajele facute.Noi acum in priajma alegerilor trebue sa fim mai activi sa informam cetatenii ca pe 5 aprilie sa nu mai voteze acest partid comunist si ticalos,si iata ca barometrul arata ca tot ei sint in top am impresia ca lumea a luato la vale si nu mai stiu pe ce pamint traiesc.
39. cayot, ora: 11:39; 24 mar 2009
CEL MAI LEVII SONDAJ CARE LAM VAZUT E ACESTA!!!!

NU ARE NIMIC COMUN CU REALITATEA!!!!
MARJA DE EROARE ESTE VRIO 50% :))))))

amn la limita ??? hahahahahaa pina acum era pe al 2 lea loc dupa comunisti si acum diabea intrece 5% lasatio balta , pl si pldm au cite 8% hahaha pun pariu ca nu mai putin de 15%.

OAMENI BUNI NU CREDETI IN TOATE GLUMELE PE CARE COMUNISTII LE INVENTEAZA!!!
MERGEM PE 5 APRILIE UNIT SI II ALUNGAM PE COMUNISTI!!!!!!

TRAIASCA LIBERTATEA!!!!!!
40. Pro, ora: 12:01; 24 mar 2009
Sondajul a fost facut intro perioada pre electorala, ce nu are nimik cu realitatea. Nemaivorbind de date contradictorii.

Acum sa luam in calcul o stiinta mai exacta ca matematica.
CEC a publicat numarul alegatorilor: 2550000 oameni.
Daca luam in calcul si cele 23% ca si kum ar fi deja decisi, si facem un simplu calcul matematic, MAE are adica numai 0,2% !!. deci reiese ca sunt numai 5110 de sustinatori!! pai care e pragul sa fie admis un partid la inregistrare in ministerul justitiei???
Asta e, forta manipularii datelor
41. I.R., ora: 12:02; 24 mar 2009
RauL, da tu esti un comunist adevarat, asa se vede din comentarii cel putin. ti-e frica sa recunosti?
42. republicanul, ora: 12:03; 24 mar 2009
Bine mai sondorilor, i-ati lasat cu gura cascata si pe comunisti, fiindca chiar si in sondajele facute de SIS pcrm n-are mai mult de 25%.
Minciuna minciuna, dar s-o creada macar voronin, dar asa v-ati facut de rasul curcilor.
43. vvs, ora: 12:08; 24 mar 2009
Daca nu cunoasteti ce insemna sondaje oameni buni nu va dati in mare analize si calcule.
Unimedia, va recomand sa cereti unui specialist sociolog sa comenteze rezultatele !!!

Eu vreau dragi comentatori sa va dau doar cateva explicatii :

1. De obicei toate BOP-urile dau tendinta care este de a vota si % exacte cum doriti voi cand mai sunt 2 saptamani pana la alegeri.

2. Votantii PCRM sunt determinati deja, asa ca nedecisii vor merge de obicei la ceilalti si in special : AMN, PLDM, PL , de aceea desigur ca vor avea % mai mare, si respectiv cel al comunistilor vor scadea per total din cauza ca la alegei nu vor fi cei 30-35% care acum sunt nedecisi.



44. I.R., ora: 12:11; 24 mar 2009
Mihai Bologan, de acord in privinta graficului. Tre sa fii om de arta sa poti face asa grafic, cu asa cifre. Ma, astia nu ca stiu a face sontaje, da stiu si a le reda grafic, sint "super" baietii. Din noua lor conceptie daca 36% acupa mai mult de jumatate din total, atunci cealalta parte, adica restul ar fi cam vreo 25%. "Apreciez" munca si staruinta "tovarasilor".
45. raver, ora: 12:11; 24 mar 2009
Las' ca-i bine...
Oameni buni, lasati panica si mai analizati la rece.
Eu spre exemplu am devenit si mai optimist: comunistii pleaca! Din acele 36% putem liber sa scadem 10% (sper poate si mai mult).
A ramas sa fie data o lovitura finala comunistilor inainte de alegeri (ultima saptamina). Sper foarte mult ca PL, PLDM si AMN sa-i duca capul cum sa o faca. Voi sunteti TREI - el e doar UNUL - slabit si putred! Atacati din 3 directii :) Succes!
PS: Totodata sunt aproape sigur ca si comunistii nu vor rata ocazia sa dea o lovitura finala sub centura, dar foarte probabil sa nu aiba succes la populatie.
46. raver, ora: 12:13; 24 mar 2009
Apropo, am observat si eu din prima clipa ca nu-s 100% in suma. Se observa chiar si fara sa faci calculele exacte.
47. unionistuI, ora: 12:15; 24 mar 2009
VREAU SA VOT☭Z !
48. unionistuI, ora: 12:16; 24 mar 2009
sa votez,

CONTINUITATE-STABILITATE-P ROGRES-SOLIDARITATE !!!
49. Gavril, ora: 12:20; 24 mar 2009
a vorbit cineva cu Serafim Urechean azi? nu a facut vre-un atac de cord?
50. RauL, ora: 12:20; 24 mar 2009
mii frica,de aceea votez serafica fara frica : )))))
51. Homo sapiens, ora: 12:21; 24 mar 2009
Graficul l-au desenat cei de la UNIMEDIA.
Voi judecati pe sociologi ca in bankul despre tipul care zice unui prieten ca nu-i place cum canta Pavarotti, iar la intrebarea daca l-a auzit cantand, zice "nu, dar mi-a fredonat Vasile".
Asa si voi, judecat IPPul dupa grafice desenate de UNIMEDIA. :)))

Asta se refera la I.R. si Mihai Bologan.


Pentru ceilalti:
CASCATI OCHII.
Sondajul inspira optimism. PCRM a pierdut aproape jumatate din rating. Nu degeaba comunistii le critica dur, sau nici asta nu va da de gandit?
52. raver, ora: 12:21; 24 mar 2009
E ultima suta de metri: fiti inteligenti, ginditi la rece! Hartuiti-i si nu le dati pace, nici un minut de ragaz: faceti-i sa cada singuri in groapa sapata de ei toti acesti ani! ACTIVITATE, PERSEVERENTA, IMPLICARE!
Hai mama voastra, ca tot voi veti linge dulceata urmatorii 4 ani daca reusiti; noua, oamenilor de rind, macar sa ne dati voie sa ne facem piinea noastra...
Foc la ghete! :)
53. Kaiser, ora: 12:21; 24 mar 2009
Спецоперация «Коммунистическ ий Кнут и пряник».

Суть очень проста. В каждом населенном пункте за каждыми двадцатью домовладениями закрепляется один коммунистически й агитатор, который получает 1000 лей в месяц. В его обязанности, кроме агитации, входит определение круга людей, лояльных к коммунистам, и явных противников. К лояльным стараются применять меры поощрения, а к противникам применяют механизмы запугивания и угроз. При необходимости меры воздействия применяют и правоохранитель ные органы, обслуживающие правящий режим.
Каждому агитатору спущен персональный план. В день выборов агитаторы обязаны привести на избирательные участки лояльных коммунистам избирателей. За каждого из приведенных на избирательный участок агитатор получит 50 лей. Но это еще не все. После подсчета голосов на избирательном участке при выполнении намеченного плана на всех агитаторов населенного пункта сразу начинает действовать дополнительная система поощрения премиальными из расчета еще 20-50 лей (в зависимости от региона) за каждый голос избирателя. Каждый гражданин Молдовы, проголосовавший за партию коммунистов должен знать, что его голос коммунисты оценили в 70-100 лей.
Предусмотрены также поощрения в случае перевыполнения плана. Премиальные могут составлять 1000 леев. Тому члену избирательной комиссии, кто сможет опустить в урну бюллетень не проголосовавшег о избирателя ( это, как правило, те, кого нет в селе), положено от 50 до 150 лей. Для этого и были президентом заявлены заниженные цифры выехавших за границу граждан, чтобы увеличить списки избирателей.
Как можно противопоставит ь этой циничной операции «Коммунистическ ий кнут и пряник»?

Sursa - ava.md
54. unionistuI, ora: 12:26; 24 mar 2009
V-am mai spus doar, iobagilor ca : "La vremuri Noi, Tot Noi !

stalinus,

"Unimedia: in text PLDM = 8,3% iar in diagrama PLDM=8,4% ...incercati sa marcati mai clar diferenta intre Pl si PLDM sau doar e o neglijenta?" --- nu va mai certati degeaba pe resturi de procentaje. dupa ce veniti dimineata la adunat resurile de la Marele Ospat dat in cinstea celor ce muncesc si merita, iar voi dormitati in aburii libertatii si democratiei toata noaptea ca niste nesimtiti sforaind a putoare si coruptie nu puteti decat sa va aruncam in freza nota de plata a ospatuli din aceasta campanie si sa ne multumiti si pentru resturile de procentaje pe care le-ati acumulat tot spinarea noastra !

hai, mars nespalatilor !!!
55. mihai@td, ora: 12:32; 24 mar 2009
Cine poate sa-mi spuna care erau datele BOP din noiembrie pentru a compara datele?
56. Homo sapiens, ora: 12:41; 24 mar 2009
PCRM - 47%, partidele liberale cate aproximativ 10 % fiecare, din cei care au exprimat o optiune de vot.
57. Mircea RO, ora: 13:03; 24 mar 2009
Unionistule, nu-ti mai place sa postezi ca Harcea-Parcea zis si PORCEA CEL TEMBEL?
He, he, he, poate te-ai stabilit cum spuneai la Galati, si-ti tremura nadragii de frica sa nu te beleasca romanii!
58. viat, ora: 13:04; 24 mar 2009
IPP nu prima data face jocul comunistilor, s-au afirmat preponderent in situatia in care comunistii au venit la putere, si nu prima data cei de la IPP fac lobby pentru comunisti, s-a mentionat nu o singura data, si nu numai o singura data au dat in bara cu BOP..., iar 5 aprilie va mai demonstra inca o data calitatea de buzunar al IPP...
Comunistii nu se ridica nici intr-un caz mai sus de 32 mandate...
59. dritu, ora: 13:05; 24 mar 2009
pe omega rezultatele acestui sondaj sunt cu totul altele... pe cine sa credem?
60. charea, ora: 13:07; 24 mar 2009
BOP octombrie:
PCRM 23.5%
AMN 5.5%
PLDM 4.5%
PL 5.1%
Indecisi: 50%

BOP martie:
PCRM 36.2%
AMN 5.4%
PLDM 8.3%
PL 8.2%
Indecisi: 33%

Concluzie: Cei care s-au decis intre cele 2 sondaje au optat pentru PCRM in majoritate. Un pic pentru PL si PLDM, dar nimeni pentru AMN
61. jospcrm, ora: 13:08; 24 mar 2009
acest sondaj este comandat de jidanul Mark Tkaciuc
62. Mircea RO, ora: 13:10; 24 mar 2009
He, he, he, glumeam mai Porcea, n-ai tu fata de Romania, chestia cu Galatiul era praf in ochi sa-ti demosntrezi tie ca nu esti venetic. Te scapi pe tine de frica romanilor, si de aceia cauti la comunisti un os de ros, ca altfel ramine fiul tau flamind. He, he , he, tea icovoiat nu-i asa criza asta mai Porcea, de nu-ti mai revii din nauceala, votezi zilnic cai verzi pe pereti si crezi ca-s dragoni! Pirt...............
63. Homo sapiens, ora: 13:16; 24 mar 2009
dritu, rezultatele sunt aceleasi.

Omega a luat % din cei care s-au decis pentru cine sa voteze, iar UNIMEDIA - din nr total al respondentilor.

Adica, omega a dedus indecisii (100%-26%) si a constatat ca jumatate din cei 74% ramasi vor vota pcrm, ceea ce coincide cu cifra data de UNIMEDIA.
64. raver, ora: 13:17; 24 mar 2009
dritu, pai stiu ca ai cit de cit minte ca sa nu crezi omega. Verifica si www.protv.md, www.info-prim.md, etc.

Homo Sapiens, unii au observat ca suma procentelor prezentate de BOP se ridica doar la 90% (graficul nu are nimic aici). Deci 10% acumuleaza 'ceilalti'. Chiar crezi ca 'ceilalti' aduna 10%? Nu prea imi vine sa cred...
Graficul facut de UNIMEDIA (ca si cel de la ProTV) are doar un neajuns - aici nu s-au inclus acei indecisi, de aceea 36% reprezinta mai mult de jumate.
65. raver, ora: 13:19; 24 mar 2009
Da, Homo Sapiens, ai dreptate. Am vazut si eu cum Omega a obtinut aceste date: iarasi interpretare manipulatorie :)
66. Stalinus, ora: 13:23; 24 mar 2009
Problema politica cea mai importanta ,care dealtfel va fi si principala cauza pentru care opozitia nu va cistiga alegerile ,o constituie lipsa unui partid DEMOCRATIC DE STINGA care sa polarizeze voturile de la centru-stinga la stinga.In lipsa acestuia PCRM-ul se lafaie singur pe un segment foarte important.

Din pacate PDM si PSD-ul care ar fi putut da lovitura mortala PCRM-ului s-au compromis total prin atitudinea servila fata de PCRM actionind ca niste apendice ale acestuia.

Deoarece opozitia fata de PCRM se manifesta strict doar pe dreapta acolo unde in mod traditional exista mult mai putin sprijin in RM ,partidele angajate in cursa electorala se afla mai mult in lupta unul contra celorlalte si mai putin impotriva PCRM-ului .
Spre deosebire de PCRM (aflat pe stinga) PPCD-ul (perceput ca un partid de dreapta) a incasat in plin concurenta partidelor din opozitie pentru ca acestea concureaza pe acelasi mesaj de dreapta si foarte probabil nu va mai vedea parlamentul.

Astfel e greu de presupus ca PCRM-ul va fi rasturnat deoarece segmentul de dreapta nu poate revendica mai mult de 30% (cifra extrem de optimista) segment disputat de cel putin 4 partide ,pe cind la stinga PCRM e practic solist.

Singura sansa e nerecunoastera alegerilor de catre Occident si declansarea unei miscari populare care sa rastoarbe comunismul dirijat de Moscova.
67. raver, ora: 13:25; 24 mar 2009
Acum e bine :) Asa graficul imi place mai tare!
68. Homo sapiens, ora: 13:25; 24 mar 2009
Copii, nu va apucati la interpretat date daca nu stiti macar sa accesati sursa primara. Va invat eu. Pe www.ipp.md sede frumusel raportul integral al BOP 2009.
Intrati frumusel aici : http://ipp.md/files/Barometru/ BOP_martie_2009_prima_parte.pd f ,
scoateti ochisorii din poponeata si vedeti ca 10% este rata non raspunsurilor si a celor care au raspuns ca nu ar vota.

Si nu mai criticati atata oamenii judecand dupa graficele desenate de UNIMEDIA.
69. dritu, ora: 13:27; 24 mar 2009
multumesc Homo sapiens
70. raver, ora: 13:32; 24 mar 2009
Stalinus, nu sunt de acord cu "segmentul de dreapta nu poate revendica mai mult de 30% (cifra extrem de optimista) segment disputat de cel putin 4 partide".
Dupa mine doar PL e pronuntat de dreapta (mai sunt cei ce nu vor trece pragul), pe cind PLDM e centru-dreapta, iar AMN mai mult e de centru. Parerea mea...
71. Homo sapiens, ora: 13:50; 24 mar 2009
Ce rezulta de fapt din sondaj?

1. partidele liberale iau cumulativ cel putin 25%, dar au toate sansele sa ia inca vreo 3/4 din indecisi, adica +20% = 45% in total.
Cred ca in medie cate vreo 15% fiecare.

2. PSD si UCM musca din electoratul comunist mai mult decat MAE din cel ne-comunist. Si aici dreapta poate castiga niste % in plus.

se pare ca parlamentul va fi 50/50.
72. raver, ora: 14:08; 24 mar 2009
Homo sapiens, de acord, asta ar reiesi din sondaj: poate chiar opozitia ar avea putin peste 50%, DAR sunt mai mult ca sigur ca vor fi o multimea de fraude:
1) Oameni peste hotare inclusi in liste locale
2) Urnele mobile: multe prostii se mai fac la acest capitol.
3) multe altele (vezi si comentariul lui Kaiser)

De asta nu mai putem fi siguri de nimic: depinde de observatorii opozitiei (nu m-ar mira daca si din aceia multi pot fi cumparati de comunisti cu sume frumoase).

Problema e ca chiar de vor fi demonstrate unele fraudele, vor fi calificate ca 'neinsemnate' si cu asta s-a terminat.
73. COS, ora: 14:19; 24 mar 2009
din acest sondaj se poate de facut 2 concluzii:
1. daca sondajul nu este facut la comanda comunistilor-populatia RM e PROASTA rai de tot.
2. dacasondajul este o comanda a comunistilor-trebue sa ne asteptam la mari fraude......
74. Pro, ora: 14:27; 24 mar 2009
PLus nu uitati, chiar daca PCRM va avea dor 35-40% in parlament, comunistii o sa fie un jucator puternic. Ca sa faci majoritatea, treb sa ai 61 de mandate. partidele de centru-dreapta, fiind chiar optimist sint la limita. Comunistilor in schimb le ajunge sa acceada UCM sau PSD.

Si daca nu acced, atunci apare scenariul 2005.

Semaforul se schimba din verde in rosu. Cine credeti ca sta la butonas? Succese in ale calcule
75. dănuţ, ora: 14:35; 24 mar 2009
MAE-hi ,MAE-hu, MAE.ha-ha!
76. dănuţ, ora: 14:35; 24 mar 2009
MAE-hi ,MAE-hu, MAE.ha-ha!
77. dănuţ, ora: 14:35; 24 mar 2009
MAE-hi ,MAE-hu, MAE.ha-ha!
78. dănuţ, ora: 14:35; 24 mar 2009
MAE-hi ,MAE-hu, MAE.ha-ha!
79. Homo sapiens, ora: 14:42; 24 mar 2009
raver, de acord.

+transnistria, sa nu uitam.
sondajul este facut numai in dreapta Nistrului, iar in stanga, daca nu ma insala memoria, sunt cam 400 mii de detinatori de acte ale MD.
80. Stalinus, ora: 15:06; 24 mar 2009
raver: e vorba de tot ce e de la centru la dreapta ...
81. mihai@td, ora: 15:10; 24 mar 2009
Comparand datele sondajelor BOP din octombrie si martie,reese ca procentajul comunistilor a crescut cu mai bine de jumatate din cat era.Si asta in timp ce criza economica si efectele ei se resimt tot mai tare in RM,e in toi campania electorala si partidele au obtinut dreptul de a aparea "pe sticla" si a merge prin sate,spunandu-le oamenilor care este realitatea.Nu vad logica acestor date.
82. Stalinus, ora: 15:12; 24 mar 2009
Eu zic sa nu va lasati amagiti de atitudine de pe internet. Aceasta nu e relevanta..uitatva cite voturi sunt pe sondajul online : 5000 ! iar i jumatate sunt false.

Unde mai pui ca si astea s-au acumulat cam intr-o saptamina...

Moldova profunda insa doarme adinc de tot si tremura de frica sa nu vina "strainii" sa-i ia pamanturile si spionii NATO sa le afle secretele....muraturilor...
83. raver, ora: 15:12; 24 mar 2009
Vroiam sa mentionez si Transnistria dar mi-a zburat din cap. Deci sa analizam putin Transnistria: acolo totul hotaraste 'tatuca' Smirnov: daca tatuca zice 'Votati PCRM' - 80% asa vor face (manipularea acolo e de nota 10). Dar se pare ca la moment nu e chiar asa.
E greu de spus ce-i acuma in capul lui Smirnov, dar cred ca lui ii este mai comod sa fie cit mai mare haos in RM: de aceea trebuie ajutati non-comunistii: lor le place sa arunce fraze la stiri de genu 'In Moldova au venit la putere forte pro-romane, deci nici un fel de prietenie nu poate fi intre noi'.
Apropo din ultimele stiri: pe 25 martie (miine) va avea loc intilnirea dintre Voronin si Smirnov la Tiraspol, la care sigur Voronin se va stradui sa-i faca lui Smirnov o oferta pe care ala nu o va putea refuza. Voronin deja a facut o mare favoare la intilnirea de la Moscova, sa speram ca nu ne vinde cu totul la Tiraspol.
In fine, cred ca prezenta acelor 400 de mii nu va fi atit de inalta: unora le este lene sa treaca drumul pina la sectia de votare, ce sa mai zicem sa te deplasezi in alta localitate, peste Nistru...Aici depinde si cit de bine va fi organizat transportul (care va fi gratis, presupun).
Deci referitor la Transnistria trebuie doar sa ne bazam pe Smirnov (cu toata mass-media la picioarele lui) si sa speram ca acesta va alege non-comunistii. Nu am auzit sa ajunga partidele noastre de opozitie sa faca agitatie in stinga Nistrului (desi sper mult sa ma insel), de aceea toata informarea - din mass-media locala si, cine prinde, M1.
84. Dares, ora: 15:15; 24 mar 2009
mai scadeti la vreo 15% de la comunitsi ,,,,,,si adaugati la PLDM vreo 10% si la PL vreo 8-9% iar la AMN inca vreo 4 % iata cam asa ar trebui sa arate Statistica sau trebuie eu sa va invat pe cei de la IPP?????????????????????
85. RauL, ora: 15:18; 24 mar 2009
imi pare rau ca avem atit de multi de indecisi,,cetateanul de rind s-ia pierdut increderea in politicienii nostri,opozitia striga jos comunistii,da singuri pun pe liste diverse persoane compromise,sau comit actiuni gen agresarea presei din partea pldm etc etc,comunistii la rindul loc prin organele judiciare si de politie comit diverse abuzuri,ce sunt pe larg mediatizate,desigur ca devii confuz si nici nu mai ai idee pe cine sa votezi : ((
86. Puff, ora: 15:22; 24 mar 2009
Ce?
Ati fost surprinsi?

Nu trebuie sa mire pe nimeni rezultatele. Asta denota ca in Republica Moldova se traieste bine si oamenii sunt foarte multumiti de starea lor.

Unde in lumea asta mai vezi asa o consecventa? Doar in Bielorusia, Rusia si Cuba.

Cu redistribuiri cu tot, comunistii vor conduce SINGURI respublika (vor detine 63%, din Parlament, vor decide Presedintele si vor forma singurei Guvernul care va decide ce doresc muschii lor), fara ajutorul nimanui.
87. Nyka, ora: 15:51; 24 mar 2009
Pentru cei ce n-au inteles corect perioada in care s-a realizat studiul: 28 februarie-14 martie, deci dupa cum vedeti, nu-i inceputul lui februarie si nu-i prima jumatate a lui februarie! Luind in consideratie ca luna februarie e cea mai scurta luna a anului, intra in perioada de realizare a studiului doar o zi din februarie!
Si pentru cei care n-au vazut bine din articol: marja de eroare e de +- 2,8%
88. NUCAR, ora: 15:54; 24 mar 2009
Cu regret AMN-ul se prăbuşeşte văzând cu ochii. Nu mă refer la opţiunea de vot ci la tendinţa de scădere a popularităţii, care s-a conturat pentru prima dată acum un an şi care va rămâne neschimbată până la urma. Explicaţia este destul de simpla: în acţiunile lor, AMN este destul de amorf şi nu rezistă concurenţei cu PLDM şi PL. Liderii acestor doua formaţiuni sunt cu mult mai „vii” şi abili de cât liderii AMN. La toate capitolele.

Un rol aparte in stagnarea AMN l-a avut scandalul „vânzării” locurilor pe lista AMN. Nu se ştie cât adevăr şi câtă minciună este în această poveste. Ceea ce contează este că acuzaţiile de „vânzare a locurilor pe listă” au produs efect distrugător asupra credibilităţii AMN deoarece erau lansate din interiorul formaţiunii – de la consilierul O. Cernei. În consecinţă, aceste acuzaţii au creat o anumită credibilitate pentru calomniile difuzate metodic de presa comunista (M1, NIT, EUTV,N4, FLUX, MOLDOVA SUVERANA).

Intenţionat s-au nu O. Cernei a lovit dur în propria formaţiune. La fel de neclar rămâne şi motivaţia reală a acestor acţiuni.

Concluzii/sugestii/pericol e:

1. Căderea AMN nu trebuie să ne bucure, ci să ne îngrijoreze. Doar PLDM si PL nu vor reuşi să constituie o majoritate democratică clară, aşa că AMN trebuie să se mobilizeze la maximul în ultimele doua săptămâni.
2. AMN trebuie să-l excludă din partid pe O. Cernei pentru denigrarea partidului. În asemenea mod ei ar reuşi să submine credibilitatea acuzaţiilor lansate de Cernei.
3. PLDM si PL trebuie să depună un efort conjugat pentru a susţine AMN ca aceştia să acceadă în viitorul parlament.
4. Cât nu ar fi de paradoxal, pericolul cel mai mare vine din partea MAE, care aparent face jocul comuniştilor. Este de aşteptat ca MAE să preia integral retorica PCRM-PPCD şi să lovească dur în imaginea AMN. Acelaşi pericol îi paşte pe liberal-democraţi si liberali. Ar fi excelent dacă cele trei partide ar reacţiona în comuni împotriva planurilor urzite de Tkcaciuk&Co.

Este important ca cei trei actori să nu uite nici pentru o clipă de responsabilitatea pe care o au faţă de această ţară ţi şansa unică care le-o oferă istoria in anul 2009 - de a zdrobi definitiv comunismul în spaţiul dintre Nistru şi Prut.
89. Pro, ora: 16:08; 24 mar 2009
Nucarule,
Gresesti amarnic referitor la MAE. Tu ai deschis macar din curiozitate pagina lor, ai citit programul lor?
Ei din start au zis ca nu vor face nici o alianta cu PCRM, PPCD, si PSD, spre deosebire de PLDM, care nu vrea public sa se angajeze sa nu faca alainta cu PCRM. A facuto in 2005, l-a fel o sa faca Filat in 2009.

Referitor la AMN, aici ai dreptate. Trebuie sa fie sustinute sa intre in Parlament. Un respect lui urechean, ca n-a vindut voturile in 2005, asa cum toti anticipau ca anume el o sa vinda.

Cel mai bine, partidele de dreapta sa fie reprezentate in egala masura. atunci n-o sa fie minkarimi intre ei. asta e deosebirea dintre kommi si democrati, ca cei de urma se maninka. de aia si nici nu au mers pe lista comuna.
90. Gavril, ora: 16:09; 24 mar 2009
eu zic ca pentru PLDM, PL si AMN cifrele trebuiesc inmultite cu 1,5 , iar pentru celelalte - nu ma intereseaza. pentru ele conteaza tendintsa, nu cifra.
91. NUCAR, ora: 16:19; 24 mar 2009
Pro-ule,

Este evident ca MAE un va face alianta cu PCRM, PPCD, si PSD, deoarece MAE nu va intra in parlament. Fiind constienti de acest fapt, MAE spune minciuni despre pretinsele "10%" pe care "le va acumula" dar in realitate rupe voturi de la acelasi AMN.
Cine are de castigat din aceasta situatie? raspunsul este - Voronin si Rosca.

92. Pro, ora: 16:25; 24 mar 2009
Referitor trece sau nu, vor arata alegerile.
Dar istoria nu minte, Filat l-a votat pe Voronin in 2005. ce il stopeaza sa faca acelasi lucru?
Si de ce numai PLDM ii ataca pe MAE?

Mergeti inainte, numai sa fiti atent la semafor, ca va porniti pe verde dar treceti pe rosu. Amenda e pt asta stiti care?

93. Justice, ora: 16:42; 24 mar 2009
Deja ziua de 5 aprilie va elucida toate misterele... (sau mai bine zis 6 aprilie atunci cind se vor anunta rezultatele). Cel mai haios e ca partidele noastre democratice in loc sa constientizeze propriile aberatii cind deja se vedeau la guvernare, se vedeau Presedinti (poate de Kolhoz sau SRL" AMN")... ei acum incearca sa conteste Sondajul. Alegatorii va vor arata pe cine vor in Parlament.
94. Atelo, ora: 16:42; 24 mar 2009
Sondaj de 2 bani efectuat in laboratorul KGB-ului. Nici eu nici alti cunoscuti de ai mei din alte localitati nu au fost intrebati pentru cine ar vota, cine atunci este autorul acestui sondaj. Nu mai este mult si vom vedea daca putem sa credem sondajelor sau nu dar eu demult m-am lamurit de aceste trucuri electorale.
95. Vaillant, ora: 16:58; 24 mar 2009
Hai sa lasam politica pentru o clipa.
Cine stie de asa ceva: www.tiesto.com upcoming events Fri,
3 Apr Moldova, Territory Of Love
Opera Parking Chishinau Moldova ?
Cine organizeaza? Pentru Unimedia puteti sa aflati ceva?
96. acer, ora: 17:17; 24 mar 2009
in situatia data PCRM ia undeva 53-54 mandate in urma redistribuirii... asa ca trebuie sa ne asteptam ca la 5 aprilie vor lua cu cel putzin 8 mandate mai putin decit sondajele ceea ce sterge bariera psihica de majoritate a PCRM in parlament. rezulta ca trebuie sa gindim pozitiv, sa facem alegeri corecte si sa ne acordam voturile doar celor 3 partide cu sanse reale PL, PLDM, AMN. idk :)
97. a791, ora: 17:18; 24 mar 2009
Dupa mine, trebuia de folsit alte criterii de esantionare. De ex.: ce rost are sa imaprti in 12 regiuni - foste judete? Sa incluzi tocmai 88 localitati? Si in asa mod, per localitate sa intervievezi aproximativ 14 persoane, astfel obtinand o marja de eroare pentru localitate de 26%.
Trebuia cel putin de folosit straturi dupa varsta si nationalitate (factori ce influienteaza votul).
Ce este prezentat arata, ca rezultatele finale se vor incadra in intervalele +-26%.
98. nomadis, ora: 17:27; 24 mar 2009
Господа взгляните трезво и взвешано на расклад сил. Здесь слишком много собралось симпатизантов и агитаторов ПЛ и ПЛДМ, и все кричат, что они первые. НО прошу заметить ни одна !!! - НИ ОДНА !!!- из этих пратий не набрала большинства в районных центрах на выборах в местные органы власти, и говорить, что АМН с лидерством в 14 районах страны ничего не значит, это тоже самое, что и пытаться лизнуть самому себе задницу. - СНИМИТЕ РОЗОВЫЕ ОЧКИ!!!
99. mmx, ora: 17:28; 24 mar 2009
100. MAXIMR, ora: 17:30; 24 mar 2009
INTERESANT:
"Marea majoritate a populaţiei (peste 3/4) continuă să fie nemulţumită de activitatea conducerii ţării în domeniile principale ale vieţii sociale: salarii" .....etc etc pe de o parte

iar pe de alta parte ,pentru PCRM ( partid aflat la conducere) ar vota peste 36 de % ....

101. MAXIMR, ora: 17:35; 24 mar 2009
INTERESANT:
"Marea majoritate a populaţiei (peste 3/4) continuă să fie nemulţumită de activitatea conducerii ţării în domeniile principale ale vieţii sociale: salarii" .....etc etc pe de o parte

iar pe de alta parte ,pentru PCRM ( partid aflat la conducere) ar vota peste 36 de % ....

102. mmx, ora: 17:39; 24 mar 2009
In primul rand as vrea si eu sa-mi explice cineva cum s-a calculat amrja de eroare de 2.8%? Care e metodologia calcularii acestui numar, si pe urma sa vedem care e realitatea in cazul MD? Eu personal ca aceasta marja de eroare ar trebui sa fie de cel putin vreo 10-15%: avand in vedere ca peste 25% din populatia tarii este in afara, migratia locala a dus la pustiirea satelor si aglomerarea oraselor (respectiv mai multi oameni au mai mult acces la informatii), populatia din Transnistria, si nu in ultimul rand ca acest sondaj are o intarziere de cel putin o luna... asa ca intradevar n-are rost sa ne certam de la cifrele publicate.... plus ca, cum s-a mai zis pe aici, ar fi bine sa fie cel putin inca vreo 2-3 alte agentii care sa faca asemenea sondaje... si dupa asta faceti o medie intre ele si cam asta ar trebui sa fie realitatea... dar asa, cand un sondaj monopolizeaza procesul e clar ca unele chestii ami sunt distorsionate.

In al doilea rand. E clar deja ca cele 3 partide din opozitie vor ajunge in parlament... Ceia ce nu e clar e ce-o sa se intample dupa ce ele vor ajunge acolo. Daca ponderea va fi de aproximativ 50/50 +/- o sa fie extrem de greu de ajuns la un consensus in privinta alegerii presedintelui... ceia ce poate duce la alegeri parlamentare anticipate... Dar chiar si daca o sa se aleaga un presedinte si un guvern de compromis, inchipuitiva ce fel de guvernare o sa avem noi in urmatorii 4 ani - o sa fie fix aceiasi situatie ca in actualul CMC din Chisinau. Respectiv, daca de votata impotriva comunistilor trebuie de votat masiv, ca ei sa aiba cat mai putine locuri in viitorul parlament si sa nu poata pune bete in roate. Caci dupa 4 ani de esecuri cand nimic n-o sa se faca o sa se ajunga la aceiasi situatie din 2001 si oamenii ii vor vota pe comunisti din nou, numai ca de data asta ii vor vota masiv caci au sa spuna ca iaca opozitia timp de 4 ani n-o facut nimic... Deci, concluzia general, urmatorii 4 ani au sa fie extrem de complicati si trebuie sa fim atenti sa nu facem aceleasi greseli de la sfarsitul anilor '90.
103. Pro, ora: 17:58; 24 mar 2009
mmx, nu-ti fa griji, PCRM o sa isi faca alainta.

Sunt trei posturi inalte, Presedinte, Speaker si prim ministru.
Acu , cum sintem tara parlamentara, ca atare Speaker e cel mai inalt, dar toti s-au deprins de pe timpuri ca presedinte. De aia , Voronin le va dapostul de presedinte la Filat , si-a lua lui postu de parlamentar, si petrecerea continua.

Plus la astao alianta puternica intre partide de dreapta NICODATA n-a functionat in practica, doar teoria.
Asa ca o sa traim vesel si dupa 5 aprilie. schimbari majore no sa fie, pentru ca n-au cum sa fie cu situatia actuala.
104. crios, ora: 18:17; 24 mar 2009
mmx, deschizi google.com, dai search "sondaje de opinie" sau alte echivalente si o sa te bucuri de foarte multe informatii noi si interesante. Poti chiar sa ne spui si noua:)
105. Micael, ora: 18:19; 24 mar 2009
Sondajele de opinie intr-o republica cu tendinte
clare dictatoriale sunt IRELEVANTE.Ele pur si simplu sunt scoase din burtoiul nesimtit de mare al lui Vorona ! LOL !
Ganditi putin logic : Daca PLDM-ul este in stare sa adune 30.000 mii de oameni la un miting in Chisinau,acele persoane au si ele,rude,prieteni,colegi de serciu.
Deci dintr-o data am facut peste 100.000 de oameni si daca cei din 100.000 de mii mai vorbesc si ei cu cunoscutii lor(ca doar nu or fi surdo-muti toti) se inmultesc si mai mult.
Politicienii de la putere considera pe omul simplu,prost,uitand nemernicii ca din marea de oameni simpli s-au ridicat si ei,devenind figuri publice .

Basarabeni,aratati-le ca nu sunteti prosti si votati cu PL si PLDM in massa si reveniti in marea familie europeana,in care romanii de dincolo de Prut va asteapta cu bratele deschise.

Votati PL sau PLDM!

Forza PLDM si PL !

Moarte cripto-comunistilor ☭ si tradatorilor de neam si de tara,ppcd-isti !

"Basarabia, lacrima neamului romanesc"
106. FedEx, ora: 18:32; 24 mar 2009
Pro, Filat nu poate fi presedinte... e prea mic.
107. Pro, ora: 18:58; 24 mar 2009
pana se aseaza toti pe scaune in parlament si incep sedinta, o sa aiba cei 40 impliniti
108. istoric, ora: 19:21; 24 mar 2009
Vlad Filat este bun pentru functia de prim-ministru.Este un politician puternic, un manager bun, si este unica candidatura din RM pentru aceasta functie!!!
Eu votez STEJARUL!!!
109. Justice, ora: 19:22; 24 mar 2009
Micael tu stai cam prost cu matematica si ce daca au fost cica 30 000 de oameni la Petrecerea lui Filat din centru... nimeni nu a numarat poate au fost 10000 sau paote 50000. Oricum daca ii scadem pe cei care au fost platiti ca sa vina in piata atunci ramin vreo citeva mii. Asa cele 8 % va sunt garantate. Oricum primii 10 hoti din lista si de la PLDM si de PL trec asa ca nu va fie frica... capata imunitatea parlamentara mult dorita.
110. Justice, ora: 19:23; 24 mar 2009
Auzi bre istoricule, daca Filat devine Prim ministru amaneteaza toata tara si apoi fuge in Elvetia la conturile sale grase...
111. Pro, ora: 19:24; 24 mar 2009
cum adica nu s-a numarat? Pai Filat a platit autobuzele pt 30mii. acuma tu ce vrei sa zici ca firmele de transport nu s-au tinut de cuvint sa aduca kit so comandat?
112. Nichita Stanescu, ora: 19:26; 24 mar 2009
Asa m-am amuzaaat :D Cred ca la gradinita ar face sondaje mai fainutze :D
E bun cazul pentru a cerceta cazuri patologice...

Daca sa stam pe buci si sa analizam ce se intimpla in moldova putem constata urmatoarele.

PCRM care cu orice pret se doreste a fi la guvernare creaza mitul dusmanului invins, toti inteleg cinei, care devine tinta propagandei tuturor mijloacelor media. Si prin aceeasi "dragoste" alimenteaza acest sentiment pe parcursul a catorva ani pentru ca PPCD sa fie foarte comozi sa dee in cap unui nou mit, opozitia democratica.
Astfel Cum se intimpla de obicei in dialectica, partile care sunt rivale sunt complice. Adica PCRM pe de o parte si AMN, PL, PLDM pe de alta parte. Cu ajutorul lui Rosca Mark Tkaciuk a incercat sa scape de AMNul plin de alti banditi care au detinut businessul pina la PCRM si sa-l promoveze pe Filat care va fi foarte ascultator si va vota legalizarea armatei ruse pentru ca are la fund deja o torba de dosare, iar in caz de ceva la zdup. Rosca insa a reusit sa dejoace multe planuri datorita relatiei lui cu Voronin ;i datorita faptului ca totusi este unul din cei mai buni strategi si jucatori pe peata politica astfel, sondajul din acest articol releva exact intentia de a legaliza armata rusa cu mana lui Filat.
Nu a mai ramas mult... parlamentul insa va fi ca de obicei din doua parti formate din porci care se vand la rusi si de o minoritate care va influenta majoritatea cum s-a mai intimplat de la 4 aprilie 2005 incoace.
113. mmx, ora: 20:27; 24 mar 2009
Crios, nu prea am inteles comentariile/aluziile/insinuar ile tale!!! Daca ai ceva sa-mi spui spune direct ca sa fie clar. Eu am intrebat concret in privinta marjei de eroare pe cineva care cunoaste si poate sa explice cum se calculeaza, dar nu sfaturi de doi bani... las' ca am auzit si eu de google si stiu cum sa caut informatie... daca ai ceva informatie privind intrebarea mea concreta atunci te ascult, dar daca n-ai altceva mai bun de spus decat de a batjocori atunci poti sa te duci in toate "originile".

Pai e clar ca dupa alegeri o sa se gaseasca tradatori din randurile partidelor de opozitie care o sa treaca in parlament. De aceia trebuie de straduit sa face ca la alegeri comunistii sa obtina foarte putine voturi si nici aliantele sa nu-i mai ajute cu nimic. Asta e unica solutie... dar daca se va mai ajunge in parlament cu variante moldovenesti din ultimii 20 de ani, atunci e clar ca nimic n-o sa se schimbe pe inca vreo 20 de ani, cu exceptia ca nostalgicii batrani au sa mai moara, iar tineretul care a mai ramas o sa plece si acela la lucru negru peste hotare... si astfel Moldova o sa se transforme intr-o tara a nimanui. Cam incolo si ne indreptam...
114. schultz001, ora: 20:46; 24 mar 2009
justice, comunistii te iubesc...nu ai aiuri...degeaba...
115. Opinie!, ora: 21:03; 24 mar 2009
Tot umblati cu paile in cap.

PCRM va freaca bine cu sondajele ambigue.


Daca nu esiti in strada sa protestati contra alegerilor falsificate de catre PCRM atunci veti avea un presedinte comunist si veti astepta ca naivii inca 4 ani schimbare spre bine.
116. Nichita Stanescu, ora: 21:10; 24 mar 2009
Da eu nu cred ca Ei au sa falsifice alegerile, nu au nevoie de asta... mai ales ca si europenii deja practic au dat semnalul ca vor recunoaste alegerile. Uitati-va la ceea ce fac Europenii, americanii si rusii, iar din trilaterala asta reiese si politica interna a statului. Americanilor le trebuie comertul cu droguri, Rusilor cel cu arme, Europenilor le trebuie ca sa fie stabilitate si sa nu aiba schinul in fund - transnistria. Iaca si viitoarele partide care au sa fie in parlament vor fi cam de prin zonele estea de interes... Cum s-ar dzishi, usio bute horosho... Anarhia la putere!
117. Opinie!, ora: 21:13; 24 mar 2009
Scris de Nichita Stanescu la 21:10; 24/03/09


Pentru europeni Republica Moldova este o tara uitata de toata lumea si dumnezeu cu o populatie naiva-pasiva care nu poate sasi apere votul si viitorul sau.


Omul prost este fericit:)))
118. Micael, ora: 21:14; 24 mar 2009
Bre,Justice,nu stiu in ce mileniul traiesti tu,poate cumva inainte de Hristos,dar eu traiesc in mileniul trei dupa Hristos si stiu ca`n zilele noastre oamenii de la o manisfestatie nu se mai numara ca oile in trecut,ca exista pericolul sa adormi intre timp si sa nu mai tremini niciodata numaratoarea ,ci exista aparate speciale computerizate cu care trebuie doar sa incadrezi multimea ca intr-o poza si vei primi rezultatul in cel mai scurt timp .Cel putin asa se intimpla in lumea civilizata,dar se pare ca ai pierdut contactul cu ea,de vorbesti asa ! ;-)

Votati PL sau PLDM!

Forza PLDM si PL !

Moarte cripto-comunistilor ☭ si tradatorilor de neam si de tara,ppcd-isti !

"Basarabia, lacrima neamului romanesc"
119. Micael, ora: 21:23; 24 mar 2009
Bre,Nichita,stai usurel neica,ca Europa se va intinde de la Atlantic la Urali,cu sau fara bunavointa Moscovei !
Bre,oameni buni,Rusia nu mai e demult o super putere mondiala,statusul ei s-a redus drastic in ultimile 2 deceni,incat pretentiile sale de resuscitare a fostul sau imperiu,ne face sa zambim,dat fiind ca in ultimi 20 ani Rusia nu numai ca a batut pasul pe loc,dar a si regresat enorm din punct de vedere militar,economic,chiar si politic,asa ca s-o lase mai moale cu aberatiile sale,ca nu mai impresioneaza pe nimeni.

Votati PL sau PLDM!

Forza PLDM si PL !

Moarte cripto-comunistilor ☭ si tradatorilor de neam si de tara,ppcd-isti !

"Basarabia, lacrima neamului romanesc"
120. Nichita Stanescu, ora: 21:24; 24 mar 2009
Da da da ca oile nu se numara se numara ca boii dupa capete :DDDDD

lasa tu lacrimile, asiunji atata niorlaiala... schimbam comuisti pe liberasti.. undi se duce lumea asta... Monarhie trebu! sa scapam de debili democrati
121. Andrei1990, ora: 21:33; 24 mar 2009
Atentie! primarul satului Jevreni ales pe listele PL face jocul comunistilor! Pentru ziua de miine, 25 martie organizeaza prezenta profesorilor din liceu la intilnire cu Marian Lupu, care va poposi la Criuleni. Tot el a organizat si vizita Dlui Iovv Vasile zilele trecute.
122. liberal, ora: 21:41; 24 mar 2009
cam 50 la 50 va fi si e bine ca vor disparea unele partide ca PD,PSD,UC.
Чем меньше Вас тем больше нас - cum spunea un evreu
123. Anka, ora: 21:48; 24 mar 2009
Acest sondaj este facut la comanda lui Barbarosie, iar Barbarosie este comunist care indeplineste intocmai ordinele lui tatuca Voronin... deci, este un sondaj total irelevant si nereprezentativ.
124. Nichita Stanescu, ora: 22:13; 24 mar 2009
da pe mika de la tzara tare treb so mai incalyeasca sondajele de opinie, ea facand focu cu tizac :D
Da sondajele is facute pentru cei care hamaie aiurea prin presa. ele se fac pentru coropcile de rezonantza care au misiunea mai departe sa balamuteasca oamenii chinuitz de la tzara... ori comunism ori democratzie tot un drac. uuuuuuu!
125. acer, ora: 22:38; 24 mar 2009
http://www.jurnaltv.md/index.p hp?article=1743 uite asta ii cadru
126. val, ora: 23:02; 24 mar 2009
Se vede de la o posta ca sondajul IPP este tras de par in favoarea PCRM, dar totodata trebuie sa recunoastem ca sondajul arata niste tendinte clare. Orice nu s-ar spune, dar AMN este intr-un mare declin. Sigur ca nu-i bine ca AMN sa ramana sub prag, dar nu vad cum ei ar putea fi inaintea PLDM si PL, formatiuni energice, dinamice cu echipe tinere si apte de-a guverna tara. Asa ca AMN va trebui sa se multumeasca cu locul patru in acest clasament.

Mai cred insa ca-i nevoie de-o declaratie de intentie din partea PLDM, PL si AMN, prin care sa se spuna foarte clar ca aceste trei formatiuni sunt gata sa formeze o coalitie de guvernare dupa 05 aprilie! Doamne ajuta!!!
127. mmx, ora: 23:34; 24 mar 2009
Nichita, tu cu declaratiile tale risti sa te trezesti cu SIS-ul la usa ;) :P...

Dar daca serios... hai termina cu aiurelile si dute la culcare ca se pare ca creierul la tine un pic a "abasit".
128. Puff, ora: 23:43; 24 mar 2009
Mi 's-a uscat mana' de cand votez pe doamna Tambalist aici pe Unimedia si tot 0% are.

Nu de alta dar imi place cum o cheama. Eu as vota-o numai pentru acest motiv. Serios.
129. univmd, ora: 02:22; 25 mar 2009
Sondajul nu intruneste conditiile teoriei probabilitatilor, D-le BarbaKomunista. Ca fost specialist in domeniu ar trebui sa stii. Daca continui a o face pe prostul, te voi lumina. Nu induce lumea in eroare.

Da... i-s mai aproape dintii, decat parintii.
130. univmd, ora: 04:23; 25 mar 2009
"Savantului" BarbăRoşie: nu-s chiar toţi din Ciukotka.

Confidence Level: 95%
Confidence Interval: 97,2
Population: 2.000.000
Sample size needed: 2399

"Sondajul a fost efectuat... pe un eşantion de 1197 persoane din 88 localităţi din Republica Moldova (cu excepţia regiunii Transnistrene). "

Frază pentru Moş Feghea, care nu ştie, că gradul de precizie a cercetării depinde de talia eşantionului.

În cazul "cercetării" voastre la 2.000.000 de alegători eşantionul ar fi trebuit să fie 2399 dar nu 1197.

"Guleai Vasea" cu aşa "cercetare".

Ha!-Ha! (de "n!" ori)
131. schultz001, ora: 15:08; 25 mar 2009
da sooper comunistii majoritatea

URA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!
URA!@!!!!!!
URA!!!!!!!!!!!
132. Micael, ora: 18:06; 25 mar 2009
Votati PL sau PLDM!

Forza PLDM si PL !

Moarte cripto-comunistilor ☭ si tradatorilor de neam si de tara,ppcd-isti !

"Basarabia, lacrima neamului romanesc"
133. camera 62, ora: 21:40; 25 mar 2009
Tudore,vezi k da N24 interviu cu Voronin (25.03.2009, ora 21.00). Fa cumva sa il vedem si noi.
134. Gavril, ora: 10:39; 26 mar 2009
Domnul Ciubotaru a mentionat ca au existat suficiente refuyuri de a raspunde la itnrebari, dar presa nu a mentionat acest lucru.

Pentru a putea comenta trebuie sa fiţi logat:
E-mail:
Parola:
Nume:

Comentariu:



Înainte de a plasa un comentariu va rugăm să va familiarizaţi cu termenii şi conditiile comentariilor pe unimedia.md
Log-in
Blogs.UNIMEDIA
Parteneri
AIESEC Moldova
© 2009 New Media Group